15 grudnia wchodzi w życie nowy rozkład jazdy. Międzynarodowy pociąg na Słowację nie będzie się u nas zatrzymywał. To nie jest skandal - przyczyna jest raczej prozaiczna.
Przede wszystkim wraca stałe połączenie z Warszawą. Pociąg Dąbrowska relacji Wrocław-Lublin będzie obsługiwany nowoczesną jednostką elektryczną typu DART. Z Krotoszyna do Łodzi, Warszawy czy Lublina odjedziemy ok. godz. 6.00, a do stolicy dotrzemy po 4 godzinach. Z powrotem IC Dąbrowska zamelduje się u nas ok. godz. 22.00.
Będą też dwa okresowe połączenia dalekobieżne. Pociąg TLK Artus relacji Gdynia Gł.-Katowice przez Krotoszyn (do marca przyszłego roku) będzie przejeżdżać po południu – w kierunku Poznania ok. 13.30 i Wrocławia ok. 15.00. Uzupełnieniem oferty będzie wakacyjny pociąg TLK Jamno relacji Słupsk-Wrocław Gł.
Sporo kontrowersji wywołuje sprawa pociągu TLK Rozewie (Gdynia Gł.-Zilina), który będzie w nocy przejeżdżał przez Krotoszyn na Słowację. Niestety skład nie zatrzyma się na naszej stacji. Zadecydowały o tym względy bezpieczeństwa. Długość pociągu będzie aż o 90 m przekraczała długość peronu naszej stacji. Część wagonów zatrzymałaby się więc poza nim, co zagroziłoby bezpieczeństwu pasażerów.
Ubędzie jeden wieczorny pociąg do Poznania, do Gniezna zamiast rano, odjedziemy po południu, a ostatni skład z Wrocławia przybędzie do Krotoszyna po północy. Nieoczekiwany minus to pozostawienie przez Koleje Dolnośląskie trasy większości pociągów do Wrocławia przez stację Oleśnica. Nadal nie będzie więc, postulowanej przez pasażerów, korekty kursów przez Oleśnicę Rataje, a tym samym skrócenia czasu jazdy.
PKP chce również unowocześnić drugi szlak. W lipcu zakończono opracowywać studium wykonalności modernizacji linii kolejowej nr 14 Ostrów-Głogów. Linia zostanie zrewitalizowana wraz z elektryfikacją odcinka Durzyn-Leszno-Głogów i przystosowaniem jej do prędkości do 160 km/h. To ważne w kontekście realizacji projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego integrującego transport lotniczy, drogowy i kolejowy. Do CPK, umiejscowionego między Łodzią i Warszawą, dochodzić mają zmodernizowane szlaki kolejowe, tzw. szprychy. Jedną z nich jest linia kolejowa nr 14.
Mmm08:51, 26.11.2019
0 1
Tylko jeden darcik... Z Wrocka trzeba wyjeżdzać o 4.50, żeby dostać się wygodnie i szybko do Kroto z pominięciem Oleśnicy... 08:51, 26.11.2019
h.p.19:12, 26.11.2019
1 3
Gorzej jak w Rumunii. 19:12, 26.11.2019
...09:55, 01.12.2019
1 0
Jest o 9.17 przez Olesnice Rataje i o wieke tanszy niz "Dabrowska" 09:55, 01.12.2019
on10:13, 01.12.2019
1 0
do Mmm -masz jeszcze Artusa okolo 12 i tansze KD do Krotoszyna o podobnym czasie przejazdu wiec nie narzekaj. 10:13, 01.12.2019