Zamknij

Pociąg na Słowację nie będzie zatrzymywał się w Krotoszynie

22:05, 25.11.2019 Grzegorz T. Śnieciński Aktualizacja: 22:22, 25.11.2019
Skomentuj

15 grudnia wchodzi w życie nowy rozkład  jazdy. Międzynarodowy pociąg na Słowację nie będzie się u nas zatrzymywał. To nie jest skandal - przyczyna jest raczej prozaiczna.

Przede wszystkim wraca stałe połączenie z Warszawą. Pociąg Dąbrowska relacji Wrocław-Lublin będzie obsługiwany nowoczesną jednostką elektryczną typu DART. Z Krotoszyna do Łodzi, Warszawy czy Lublina odjedziemy ok. godz. 6.00, a do stolicy dotrzemy po 4 godzinach. Z powrotem IC Dąbrowska zamelduje się u nas ok. godz. 22.00.

 
Będą też dwa okresowe połączenia dalekobieżne. Pociąg TLK Artus relacji Gdynia Gł.-Katowice przez Krotoszyn (do marca przyszłego roku) będzie przejeżdżać po południu – w kierunku Poznania ok. 13.30 i Wrocławia ok. 15.00. Uzupełnieniem oferty będzie wakacyjny pociąg TLK Jamno relacji Słupsk-Wrocław Gł.  


Sporo kontrowersji wywołuje sprawa pociągu TLK Rozewie (Gdynia Gł.-Zilina), który będzie w nocy przejeżdżał przez Krotoszyn na Słowację. Niestety skład nie zatrzyma się na naszej stacji. Zadecydowały o tym względy bezpieczeństwa. Długość pociągu będzie aż o 90 m przekraczała długość peronu naszej stacji. Część wagonów zatrzymałaby się więc poza nim, co zagroziłoby bezpieczeństwu pasażerów.
 


Ubędzie jeden wieczorny pociąg do Poznania, do Gniezna zamiast rano, odjedziemy po południu, a ostatni skład z Wrocławia przybędzie do Krotoszyna po północy. Nieoczekiwany minus to pozostawienie przez Koleje Dolnośląskie trasy większości pociągów do Wrocławia przez stację Oleśnica. Nadal nie będzie więc, postulowanej przez pasażerów, korekty kursów przez Oleśnicę Rataje, a tym samym skrócenia czasu jazdy.


PKP chce również unowocześnić drugi szlak. W lipcu zakończono opracowywać studium wykonalności modernizacji linii kolejowej nr 14 Ostrów-Głogów. Linia zostanie zrewitalizowana wraz z elektryfikacją odcinka Durzyn-Leszno-Głogów i przystosowaniem jej do prędkości do 160 km/h. To ważne w kontekście realizacji projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego integrującego transport lotniczy, drogowy i kolejowy. Do CPK, umiejscowionego między Łodzią i Warszawą, dochodzić mają zmodernizowane szlaki kolejowe, tzw. szprychy. Jedną z nich jest linia kolejowa nr 14.
 



 

 

 

(Grzegorz T. Śnieciński)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(4)

MmmMmm

0 1

Tylko jeden darcik... Z Wrocka trzeba wyjeżdzać o 4.50, żeby dostać się wygodnie i szybko do Kroto z pominięciem Oleśnicy... 08:51, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

h.p.h.p.

1 3

Gorzej jak w Rumunii. 19:12, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

......

1 0

Jest o 9.17 przez Olesnice Rataje i o wieke tanszy niz "Dabrowska" 09:55, 01.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

onon

1 0

do Mmm -masz jeszcze Artusa okolo 12 i tansze KD do Krotoszyna o podobnym czasie przejazdu wiec nie narzekaj. 10:13, 01.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%