Zamknij

Rekrutacja specjalistów – jakie są potrzeby firm oraz pracowników?

14:21, 29.09.2022 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 14:21, 29.09.2022

Rynek pracy zmienia się w dynamicznym tempie. Firmy rywalizują o najbardziej utalentowanych kandydatów. Dla pracowników duże znaczenie ma już nie tylko wynagrodzenie, ale także pakiet benefitów pozapłacowych. Z jakich metod korzystają rekruterzy, aby trafić do najlepszych kandydatów, także tych, którzy nie szukają aktywnie zatrudnienia? Podpowiadamy!

Jak wygląda rekrutacja specjalistów?

Rekrutacja specjalistyczna to poszukiwanie pracowników posiadających konkretne umiejętności oraz fachową wiedzę. Rozmowa z takimi kandydatami przebiega w nieco inny sposób niż rekrutacja na stanowiska niespecjalistyczne.

Przede wszystkim wymaga dużo większej wiedzy – nie tylko z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, ale także psychologii i socjologii. Osoba przeprowadzająca rozmowę powinna posiadać także przynajmniej podstawową wiedzę z branży, w której specjalizuje się kandydat. Tylko wtedy jest w stanie realnie ocenić, czy dana osoba posiada wymagane kompetencje twarde i umiejętności miękkie. W zawodzie rekrutera ważne jest także doświadczenie i znajomość etykiety biznesu, zwłaszcza w przypadku prowadzenia rekrutacji na stanowiska menedżerskie i specjalistyczne.

Najpopularniejszą metodą poszukiwania specjalistów jest headhunting. Procesem tym zajmują się profesjonalni rekruterzy, nazywani także headhunterami. To osoby, które pozyskują pracowników wyższego szczebla. „Łowcy głów” działają głównie w tych branżach, w których panuje największa konkurencja o wysoko wykwalifikowanych pracowników (np. IT). Ich zadaniem jest dotarcie do kandydata, który nie szuka aktualnie zatrudnienia, ale jest otwarty na ciekawe propozycje zawodowe. Zadaniem headhuntera jest nie tylko przekonanie go do zmiany za pomocą pakietu indywidualnych korzyści, ale zbudowanie z nim relacji, która zaprocentuje w przypadku nawiązania współpracy.

W przypadku kadry menedżerskiej nierzadko stosuje się także wywiady kompetencyjne i biograficzne oraz testy Assessment Center. Dzięki temu rekruterzy mogą jeszcze lepiej poznać kandydatów i upewnić się, że posiadają oni zarówno kompetencje twarde, jak i umiejętności miękkie niezbędne do wykonywania pracy na danym stanowisku.

Jakiego wsparcia w rekrutacji oczekują pracodawcy?

Rekrutacja pracowników nie jest łatwym zadaniem. Wymaga czasu, wiedzy i odpowiedniego przygotowania. Przedsiębiorcy doskonale wiedzą, że każda nieudana rekrutacja to dodatkowe obciążenie finansowe dla całej firmy. W przypadku rekrutacji wysokiej klasy specjalistów i kadry menedżerskiej stawka jest jeszcze wyższa. Błędy rekrutacyjne mogą prowadzić do poważnych kryzysów wizerunkowych. Dlatego coraz więcej firm szuka wsparcia u agencji HR specjalizujących się w planowaniu i realizowaniu kampanii rekrutacyjnych. W profesjonalnych firmach doradczych pracują osoby, które mają specjalistyczną wiedzę z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, psychologii i socjologii. Mogą się także pochwalić doświadczeniem w prowadzeniu negocjacji biznesowych.

Więcej szczegółów znajdziesz tutaj: https://hrk.pl/pl/dla-klienta/rekrutacja

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%