Zamknij

Jak przygotować się do stworzenia strony internetowej swojej firmy?

13:35, 29.11.2019 | red.
Skomentuj

Prowadzisz własną działalność i  pragniesz podobnie jak inne firmy stworzyć stronę internetową, która przyciągnie klientów. Na pewno chcesz by Twoja strona była najlepsza spośród wszystkich. Czy jest to możliwe? Jeżeli tak, to co zrobić w tym kierunku? O tym, jak przygotować się do procesu tworzenia strony internetowej dowiesz się w tym artykule.

Zanim przejdę do rzeczy, warto zaznaczyć, że podstawa to dokładne zaplanowanie poszczególnych działań. Prawdę mówiąc istnieje małe prawdopodobieństwo, że stworzysz najlepszy design świata, najlepszą treść wśród konkurencji itd., startując w stosunkowo nasyconym rynku. Możesz wygrać dopracowaną integracją wszystkich ważnych elementów. Jeżeli weźmiesz sobie poniższe rady na poważnie i dobrze przygotujesz się do procesu tworzenia strony internetowej, możesz osiągnąć zadowalające efekty.

Na początku warto jeszcze dodać, że wszystko wygląda trochę inaczej wtedy, gdy masz już witrynę firmową i chcesz ją tylko odświeżyć i zmodernizować. Inaczej zapowiada się proces w przypadku samodzielnej pracy, na pewno będzie o wiele trudniej chyba że masz umiejętności programistyczne. Dużo łatwiejszą opcją będzie skorzystanie z usług profesjonalnej agencji interaktywnej Bestwebdesign. Krótko mówiąc, warto wziąć sobie poniższe rady do serca i zaangażować się podczas wstępnych etapów tworzenia strony internetowej.

Koncept — podstawa dobrej strony

Na początku nie musisz wiele rozmyślać o wyglądzie witryny. Zacznij od prześwietlenia swojego biznesu i odpowiedz sobie na kilka pytań:

•     Jaki jest profil Twojej działalności,
•     Jaki jest cel,
•     Kim są Twoi klienci,
•     Co chcesz osiągnąć poprzez swoją stronę internetową.
    
Zbudujesz przez to wstępną wizję potrzeb danej branży, co jest niezwykle istotne w przypadku tworzenia strony. Będąc świadomym specyfiki własnej działalności, będziesz w stanie odpowiedzieć na potrzeby swoich klientów, a co za tym idzie — osiągniesz sukces promocyjny.


Kiedy zrozumiesz już podstawowe kwestie, kolejna rzecz to ustalenie celów i priorytetów związanych z samą stroną internetową. Będzie to pomocne aby zaplanować dalsze kroki, a przede wszystkim określić do czego witryna www ma służyć i jakie posiadać funkcjonalności. W tym miejscu zastanów się nad stopniem jej rozbudowania — może to być prosta strona wizytówkowa przekazująca najważniejsze informacje o Twojej firmie lub większa platforma z rozbudowanymi zakładkami, blogiem, z funkcjami sklepu czy też opcją logowania użytkowników itp. Jak widać, rozwiązań jest bardzo wiele.

Zanim przejdziesz do projektu graficznego, musisz jeszcze przygotować dokładną strukturę przyszłej strony. Mowa tu przede wszystkim o:

? Zaplanowaniu zawartości strony głównej — jakie informacje chcesz przekazać na pierwszym miejscu.
? Ustaleniu struktury menu i określeniu niezbędnych podstron— jakie zakładki potrzebujesz? Tutaj ważne, żeby nie przesadzić. Najlepiej tworzyć proste menu aby nie utrudniać korzystania ze strony internetowej. Standardowe pozycje to np. O nas, Oferta oraz Kontakt. Oczywiście w zależności od potrzeb możesz dodać więcej pozycji.
   

Funkcjonalności na stronie internetowej

Czyli czym chcesz uraczyć swoich odbiorców. Kluczową kwestią jest to, aby nie wprowadzać na stronę nic, czemu nie poświęcisz uwagi.

O  co w sumie chodzi? Zwróć uwagę, że nie ma sensu dodawać jakiejś  funkcjonalności czy usługi, jeżeli o to nie zadbasz. Jeśli masz coś zrobić źle lub niedbale lepiej odpuść. Mam tu na myśli między innymi:

Bloga firmowego

Coraz więcej firm zakłada bloga. Nic w tym dziwnego, ponieważ jest to potężne narzędzie działające pozytywnie na internautów oraz na pozycjonowanie strony www.
Jednak niezwykle istotne jest regularne publikowanie artykułów. Wiele blogów jest niestety bardzo zaniedbywanych, treści są rzadko wrzucane albo praktycznie wcale. Dla klientów taki blog nie jest zachęcający wręcz odsuwa go od danej firmy
Dlatego też zakładając bloga firmowego musisz być świadomy że jest to czasochłonny „zabieg” i musisz mu poświęcić sporo uwagi.

Czat

Czat jest dość często stosowanym rozwiązaniem, które również może okazać się zbędne, jeśli nie będzie nikogo do obsługi.  Jeżeli użytkownicy zauważą, że pomimo zachęty do kontaktu nikt nie wykazuje zainteresowania, mogą odejść bezpowrotnie.


Newsletter

To już rozwiązanie dość wiekowe, jednak nadal bardzo popularne. Pomaga przekazać informacje dotyczące zmian na stronie, specjalnych ofert oraz pozostałych komunikatów. Powiązane jest z nim pojęcie email marketingu, który w dalszym ciągu jest istotnym składnikiem działalności w sieci. Przemyśl tylko, czy chcesz rozpocząć taką formę promocji, na którą potrzebne są dodatkowe zasoby.


Projektowanie strony www

Jeżeli wykonujesz stronę internetową samodzielnie i nie posiadasz zdolności programistycznych, Twoja koncepcja jest w dużym stopniu ograniczona rozwiązaniami oferowanymi przez szablony dla popularnych systemów CMS. Korzystając z pomocy lokalnej agencji masz więcej możliwości, gdyż wykorzystujesz cały zespół, w tym grafików i developerów, dla których projektowanie stron internetowych w Krotoszynie to chleb powszedni. Pomyśl, jak powinna wyglądać Twoja wymarzona witryna. Najlepiej wykorzystać do tego celu przykłady z życia — strony internetowe, które Ci się podobają, możesz też spojrzeć na projekty konkurencji.


Utworzenie strony internetowej, która będzie dobra i skuteczna wymaga profesjonalnych zdjęć i obrazków. Niestety nadal można spotkać się z witrynami, które są  nowoczesne, ale niskiej jakości, nieestetyczne logo wpływa negatywnie na odbiór platformy. To samo ma miejsce w przypadku kiepskich zdjęć.


Budowanie strony internetowej w głównej mierze opiera się na prostych, ale sprytnych pomysłach. Co możesz zrobić, żeby ułatwić korzystanie z witryny?

* widoczne dane kontaktowe
* odsyłacze na stronie głównej do stron ofertowych
* interaktywność na stronie
* informacje o firmie i osiągnięciach
* wartościowa treść -  najistotniejsza kwestia przy tworzeniu strony www
* zakup domeny i hostingu


Szczególnej uwagi wymaga naniesienie treści na stronę, z reguły właśnie wartościowa treść świadczy o sukcesie strony internetowej. Dobrze oddziałuje na czytelników a także na algorytmy Google. Pozycjonowanie bez content marketingu nie istnieje, dlatego nie można tego zaniedbać.
Należy zatem zaplanować treść dla strony głównej, zakładek, czy też pomyśleć o stworzeniu bloga.


Ostatecznie nieważne czy budujesz swoją stronę sam, czy korzystasz z usług agencji, warto przyłożyć się do tworzenia swojego miejsca w internecie. Jeżeli jesteś tu, bo potrzebujesz profesjonalnej strony, zapraszamy właśnie do nas. Na fachowe tworzenie stron internetowych kładziemy duży nacisk. Sprawdź nasze portfolio, porozmawiaj z nami i przekonaj się, dlaczego warto skorzystać z usług agencji interaktywnej Bestwebdesign .

 

 

 


 

 

REKLAMA
()
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

© rzeczkrotoszynska.pl | Prawa zastrzeżone