Zamknij

Jak zainteresować klienta swoją ofertą? 3 sprawdzonych sposobów

08:41, 27.02.2020 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 08:43, 27.02.2020

Jedną z najcenniejszych rzeczy, o jaką może i powinna starać się firma, jest uwaga klienta. W dzisiejszym świecie jesteśmy bombardowani informacjami i przyjmujemy mnóstwo treści, jednak mało z nich pamiętamy. Jako że nieustannie analizujemy mnóstwo bodźców, nasze mózgi przystosowały się do tej sytuacji i nauczyły ignorować bardzo dużo bodźców czy informacji - dzieje się tak na przykład z reklamami. Chyba nikt nie ogląda aktywnie reklam - nie zwraca uwagi na ich treść, nie czyta dokładnie i nie przysłuchuje się im. Kiedy widzimy reklamę w Internecie przewijamy ją albo szukamy przycisku, który pozwoli nam ją ukryć lub pominąć. Zachowania te są naturalne, gdyż chyba nikt nie lubi natrętnego marketingu i nagabywania.

Z drugiej strony, kiedy jesteśmy przedsiębiorcami, niejako jesteśmy zmuszeni brać udział w tym marketingowym wyścigu. Jedną ze strategii jest zasypywanie odbiorców treściami tak, by każdy wiedział, co oferuje nasza firma, jakie ma logo, dżingiel, hasło i co tam jeszcze. Może ludzie nas nie pokochają, ale na pewno będą nas znać. Strategia ta z pewnością jest skuteczna, jednak niekoniecznie wydajna - szeroko zakrojona kampania reklamowa obejmująca różnego rodzaju media kosztuje sporo, a żeby była efektywna, potencjalni klienci muszą spotykać się z naszym przekazem naprawdę często.

Jeśli nie pracujesz dla wielkiej korporacji i nie masz wielomilionowych budżetów na zmasowaną agresywną kampanię reklamową, a jednak chciałbyś przyciągnąć uwagę klientów, dobrze trafiłeś. W poniższym poradniku przedstawimy kilka porad dotyczących zdobywania nowych klientów i mądrego marketingu.

1. Jakość

Choć mówienie o jakości oferowanych produktów czy usług może być truizmem, warto to zrobić. Jeśli uda nam się zaskoczyć klienta jakością naszych usług, istnieje szansa, że zechce się tą informacją podzielić z innymi. W Warszawie dobry deweloper najwięcej klientów zdobędzie dzięki grupom sąsiedzkim, na których zadowoleni właściciele mieszkań z aprobatą wypowiedzą się o swoich osiedlach.

2. Strona internetowa

Dobra strona internetowa pozwoli ci znajdować klientów tam, gdzie jest ich najwięcej - w sieci. Obecność w Internecie to obecnie podstawa nowoczesnego marketingu. Projektowanie graficzne to sztuka, dzięki której można przyciągnąć uwagę wielu ludzi, a hosting stron www to usługa, dzięki której twoja firmowa strona będzie dostępna dwadzieścia cztery godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu. Dobrze zbudowana i niepowtarzalna strona internetowa da nam możliwość zabłyśnięcia i wybicia się spośród podobnych ofert konkurencyjnych przedsiębiorstw.

3. Targetowanie

Zanim rozpoczniemy walkę o klientów, warto się zastanowić, do kogo kierujemy nasz przekaz. Czy zależy nam na uwadze nastolatków, młodych dorosłych, ludzi w średnim wieku, rodzin z dziećmi, a może seniorów? Do każdej z tych grup powinieneś się zwracać w inny sposób i za pomocą innych kanałów komunikacji. Jeśli chcesz dotrzeć do wszystkich, nie dotrzesz do nikogo - powinieneś skupić się na konkretnej grupie odbiorców i do nich kierować swój przekaz.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%