Zamknij
REKLAMA

Produkcja filmów na co zwrócić uwagę?

17:48, 01.01.2022 | .
Skomentuj

Tworzenie wideo – niezależnie od jego przeznaczenia – wymaga zachowania określonych zasad. Nie jest ważne czy tworzysz teledysk, reklamę czy inny materiał, produkcja filmów oznacza między innymi przygotowanie merytoryczne i sprzętowe. Na co powinien zwrócić uwagę producent wideo?

 

Jest kilka aspektów, które wpływają na skuteczność odbioru filmu – niezależnie czy mówimy o produkcjach dokumentalnych, fabularnych czy reklamowych. Jednak przed realizacją materiału, konieczne jest przemyślenie jego treści, fabuły czy myśli przewodniej.

Po pierwsze – odpowiedni pomysł

Nie możesz realizować wideo bez określonej wizji. Produkcja filmów oparta jest zawsze na pomyśle, który ma trafić do wybranej grupy docelowej. W przypadku reklam, filmowcom powinno chodzić o wyeksponowanie produktu i pozostanie w pamięci widza. Z kolei tworząc teledysk z pewnością będziesz chciał zaimponować odbiorcom rozmachem, pomysłowością i ukazaniem motywu wizualnego do danego utworu.

Bez planu i pomysłu, nie ma szans na realizację dobrego filmu, nawet używając świetnego sprzętu i zatrudniając najlepszych fachowców. Profesjonalne agencje video, które np. tworzą reklamowe treści, zatrudniają szereg fachowców do opracowania takiego planu na wideo, które naprawdę wzbudzi w widzach zachwyt i wpłynie korzystnie na późniejszą konwersję.

 

Produkcja filmów to praca merytoryczna i techniczna

Druga kwestia związana jest z samą realizacją. Nawet krótki film reklamowy wymaga przygotowanego zgodnie z zasadami scenariusza, profesjonalnego podejścia do kreacji, charakteryzacji czy wysokiej jakości zdjęć i montażu. Z tego względu przy produkcji wideo należy zwrócić uwagę na dobór operatorów, scenarzystów, montażystów i oczywiście aktorów (jeżeli takich przewiduje scenariusz).

Dobry pomysł musi być bowiem przeniesiony na ekran, a tylko wysokiej klasy specjaliści będą potrafili przekuć zamiary i oczekiwania w realny produkt. Pamiętaj, że współcześni odbiorcy zwracają uwagę na każdy detal filmów (również reklamowych), stąd warto kompleksowo podejść do przygotowania merytorycznego i kadrowego przy realizacji wideo.

Postaw na wysokiej jakości sprzęt

Na koniec nie możemy zapomnieć o sprzęcie. Mówimy tu przede wszystkim o kamerach, ale dodatkowo konieczne są mikrofony i urządzenia komputerowe do postprodukcji. Jeżeli chodzi o kamery, to współczesne urządzenia powinny rejestrować obraz w jakości 4K, zapewniając odpowiedni balans bieli i profesjonalnie nasyconą kolorystykę. W przypadku mikrofonów, dźwięk powinien być pełny i wyraźny, aby odbiorcy nie musieli bardzo skupiać się przy jego słuchaniu.

Zwróć uwagę także na urządzenia komputerowe. Te mają sprawnie pracować na zaawansowanych programach do obróbki wideo i renderować filmy w wysokiej jakości przez stosunkowo niedługi czas. Zachowując wszystkie powyższe zasady, produkcja filmów (niezależnie od ich typu) będzie udana, a sam materiał stanie się kluczem do sukcesu i zostanie doceniony przez odbiorców.

Kompendium wiedzy o filmach reklamowych na stronie Krótkie Formy

 

 

 

()
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
0%