Zamknij

Słowniczek pojęć marketingu internetowego. Z tymi frazami warto się zaprzyjaźnić!

08:43, 20.09.2019 A.P Aktualizacja: 15:28, 01.12.2019
Skomentuj

Przeglądając oferty agencji marketingu internetowego, lub podpisując umowę współpracy z jedną z nich, jesteśmy zasypywani masą branżowych pojęć, o których większość przedsiębiorców nie ma zielonego pojęcia. Prezentujemy słowniczek niezbędnych haseł ułatwiających zrozumienie działania promocji w sieci.

SEM = SEO + PCC. Co dokładnie oznaczają marketingowe skróty?

Głównym zadaniem SEM, czyli Search Engine Marketing, są działania promocyjne w sieci, mające na celu uzyskanie szczytu listy rankingowej zarówno organicznego, jak i płatnego wyszukiwania. Wysokie pozycje można osiągnąć za pomocą kampanii linków sponsorowanych lub poprzez pozycjonowanie strony internetowej i ich odpowiednią optymalizację. Działania SEO wykonywane wewnątrz portalu to proces długofalowy, a na jego pierwsze efekty można czekać nawet kilka miesięcy. Natychmiastowe efekty są natomiast zaletą kampanii PPC. Rozwinięcie tego skrótu (Pay Per Click) sugeruje nam, że uiszczamy opłatę wyłącznie za realne wejście w promowany link, a nie za samo wyświetlanie reklamy.

Analizując oferty firm wyspecjalizowanych w marketingu internetowym, takich jak Agencja IN, możemy zetknąć się z hasłem Google Ads. Co ono oznacza? Jest to nic innego, jak system reklamowy uruchomiony dwie dekady temu przez największą wyszukiwarkę. Umożliwia on wyświetlanie linków sponsorowanych, czyli promocji najczęściej w postaci tekstu, a więc jest narzędziem nadzorującym kampanię PPC. Poprzednio platforma nosiła nazwę Google AdWords.

Motor napędowy reklamy w sieci. Czym są i jak działają słowa kluczowe?

Zarówno w kampaniach PPC, jak i działaniach SEO, niezwykle istotną rolę odgrywają słowa kluczowe. Są to frazy, z którymi chcemy identyfikować naszą działalność i prowadzana jej ramach stronę internetową. Tego typu hasła wpisywane są w wyszukiwarkę, a na ich podstawie Google tworzy listę najbardziej pasujących portali. Wyróżniamy trzy rodzaje słów kluczowych. Brandowe są zazwyczaj unikatowymi wyrażeniami określającymi daną markę lub firmę. Frazy ogólne składają się najczęściej z jednego lub dwóch wyrazów opisujących nazwę danej usługi, a tzw. długie ogony to słowa bardzo rozbudowane, bardzo często zawierające więcej niż dwa człony.

Najwyższa pozycja na liście SERP, czyli marzenie każdej pozycjonowanej firmy

Niezależnie od tego, czy decydujemy się na pozycjonowanie strony internetowej czy kampanię Google Ads, naszym głównym celem jest znalezienie się na pierwszej stronie Search Engine Results Page, czyli w skrócie SERP. Jest to lista adresów portali znalezionych przy pomocy wyszukiwarki internetowej i wybranych przez nas fraz kluczowych. W jej skład wchodzi najczęściej dziesięć organicznych wyników oraz kilka płatnych kampanii PPC.

 

 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(1)

Janusz KamińskiJanusz Kamiński

0 0

Warto pisać kolejne wpisy! Dobry temat jest. ;) 10:41, 23.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo
0%