Zamknij

Po 17 latach Krotoszyn ma bezpośrednie połączenie z Warszawą

08:30, 17.09.2019 Grzegorz Śnieciński Aktualizacja: 10:22, 17.09.2019
Skomentuj

Udało się! Krotoszyn odzyskuje stałe połączenie dalekobieżne. Spółka PKP Intercity zaprezentowała 12 września założenia do nowego rozkładu jazdy, który wejdzie w życie 15 grudnia. Jedną z nowości jest zmieniona relacja pociągu IC Dąbrowska.

Pojedzie on z Lublina przez Warszawę, Łódź, Krotoszyn, Milicz do Wrocławia. Tym samym stolica naszego powiatu po 17 latach przerwy doczeka się bezpośredniego pociągu do stolicy kraju.


Zmieniona trasa IC Dąbrowska to efekt nowej strategii przewoźnika, którego pociągi mają zatrzymywać się w mniejszych miejscowościach. Nie bez znaczenia jest fakt, że na tę decyzję wpłynęła dobra frekwencja w pociągach spółki jadących przez Krotoszyn wiosną i latem oraz apele samorządowców. Mieszkańcy powiatu zdali egzamin i pokazali, że blisko 30 tys. miasto zasługuje na połączenie dalekobieżne. Wkrótce stanie się ono faktem, choć z pewnością jedna para pociągów to tylko niezbędne minimum. Niewykluczone, że w kolejnych latach liczba połączeń się zwiększy. 

 
Tymczasem szlak po którym od grudnia będzie jeździć Dąbrowska, musi przejść kolejne naprawy. Chodzi o ledwo co oddany do użytku (w marcu br.) odcinek linii kolejowej nr 281 Zduny-Grabowno Wielkie, który przeszedł niedawno modernizację (za 155 mln zł.).

Zarządca sieci, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., poinformował, że okres gwarancji dla tej linii jeszcze się nie rozpoczął. W marcu zakończono bowiem odbiór eksploatacyjny i przywrócono bezpieczny ruch pociągów. Zrobiono to z zastrzeżeniem, że wykonawca remontu, firma TORPOL S.A., usunie wyszczególnione w protokole odbioru usterki.


Gdy to nastąpi, będzie możliwy końcowy odbiór zadania i od tego momentu będzie liczona 72-miesięczna gwarancja. Główne problemy, z jakimi stykał się wykonawca, to przede wszystkim niestabilność gruntu, która o mało nie zakończyła się katastrofą, gdy na kilka dni przed otwarciem linii osunął się nasyp kolejowy. Konieczne będzie więc wykonanie podbicia stabilizacyjnego toru i wykonanie dodatkowych rozprężeń szyn.
Do sprawy zakresu prac poremontowych i związanych z tym skutków wrócimy za tydzień.

(Grzegorz Śnieciński)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(7)

soltyssoltys

3 0

No to teraz Wlodarze powiatu i Plk podnieście bezpieczeństwo na przejazdach kolejowo-drogowych -rogatki mile widziane -to nie drogie urządzenia a mogą uratować życie ludzkie zwłaszcza na linii dwutorowej z Ostrowa do Krotoszyna - redakcja Rzeczy myślę ze dopilnuje 17:43, 17.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

Bartłomiej CzubakBartłomiej Czubak

3 0

Jestem w 7 niebie nareszcie będę mógł podróżować sobie kiedy tylko chce do i z Warszawy :) PKP Intercity dziękuję!!! 20:16, 17.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniecmieszkaniec

0 0

tez sie prosi o barierki miedzy przychodnia a stara wieża ciśnień- wejscie nielegalne na perony- w Miliczu sa takowe . 09:56, 18.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DedeDede

5 0

To najlepsza rzecz w Krotoszynie - pociąg do Warszawy ? 20:30, 18.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OooOoo

0 0

Na szpery do milicza teraz w IC 06:45, 19.09.2019


manman

0 0

do Wroc zrobily KD chyba 2 przyspieszone omijajace Olesnice tansze od icka a czas przejazd 1,10godz na Mikolajowie 08:45, 19.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KaxKax

0 0

Niby tak. Ale bardziej interesujący jest kierunek do Warszawy niż do Wrocławia. Do Wrocławia mamy wystarczająco dobrą siatkę połączeń. 10:28, 21.09.2019


0%