Trwają próby odtworzenia linii autobusowej na trasie Krotoszyn-Jarocin.
Przez wiele lat funkcjonowała linia „J”. Kilka lat temu jednak autobusy przestały jeździć między oboma miastami powiatowymi. Powodem była nierentowność kursów.
– Liczba pasażerów systematycznie zmniejszała się, więc w końcu musieliśmy ją zlikwidować – informuje Małgorzata Kalak, prezes spółki MZK.
Dzisiaj jest szans na przywrócenie "jotki". Jest ponowne zainteresowanie mieszkańców korzystaniem z transportu zbiorowego w kierunku Jarocina. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom różnych grup pasażerów oraz środowisk i samorządów zarząd Miejskiego Zakładu Komunikacji w Krotoszynie Sp. zachęca do udziału w badaniu potrzeb przewozowych w publicznym transporcie zbiorowym. Zaproponowano dwa warianty trasy. Pierwszy to Krotoszyn - Koźmin - Jarocin przez Bożacin i Wolenice lub Krotoszyn - Koźmin - Jarocin przez Rozdrażew.
Uwagi pasażerów są niezwykle cenne i pozwolą optymalizować ofertę przewozową. Jeśli ktoś z mieszkańców jest zainteresowany uruchomieniem linii na trasie Krotoszyn - Jarocin proszony jest o wypełnienie ankiety, która dostępna jest na stronie internetowej MZK Krotoszyn. Trzeba się spieszyć, bo w badaniu można wziąć udział do 15 lutego.
Prezes krotoszyńskiej spółki uważa, że warto wypełnić ankietę.
– W ten sposób przeprowadzimy rozeznanie wśród mieszkańców czterech gmin, przez którego linia będzie przebiegała. Zebrane dane posłużą do przeanalizowania jakie jest zapotrzebowanie na kursy autobusów – mówi nam pani prezes.
Jak informuje radny powiatowy Jacek Zawodny, zgłaszali się do niego mieszkańcy z terenu powiatów krotoszyńskiego i jarocińskiego, że ta linia jest potrzebna w celu dojazdu do pracy i szkoły. Wielu mieszkańców z pow. krotoszyńskiego przemieszcza się do Jarocina samochodem, a później dalej w kierunku Środy Wlkp. i Poznania, a później wraca czy to w kierunku gminy Koźmin czy gminy Krotoszyn. Podobnie, jak tłumaczy radny, mają mieszkańcy gminy Jarocin, którzy dojeżdżają do pracy do Koźmina i Krotoszyna.
Regularna linia autobusowa bez wątpienia spowodowałaby, że tych samochodów prywatnych na trasie Krotoszyn-Jarocin-Krotoszyn jeździłoby mniej.
MZK po zakończeniu badań ankietowych zamierza przedstawić włodarzom wszystkich tych gmin, przedstawić propozycję podpisania porozumienia. Utrzymanie linii autobusowej będzie wiązało się z kosztami, zatem samorządy będą musiały współfinansować kursy pasażerskie.
– Jeszcze jest zbyt wcześnie, aby określić w jakie dni i w jakich godzinach autobus będzie jeździł na tej trasie. Mogę obiecać, że rozkład jazdy zostanie dostosowany do potrzeb pasażerów – mówi M. Kalak.
ar09:19, 02.02.2024
Nie autobusy a o wiele szybsze pociągi powinny być na tej trasie dominujące! Za chwilę skończy się remont linii i co ? ...dalej trzy połączenia na dobę?
Yummy10:31, 02.02.2024
Autobusy niech będą ale większy nacisk lepiej położyć na linie kolejowe na odcinku Krotoszyn-Poznan. Rano zrobic dwa połączenia 5:00 i 7:00 potem w południe ok 12 i pod wieczór 16:30 i 18:30 - skonfigurować z połączeniami Jarocina i pasuje
Mieszkaniec10:47, 02.02.2024
Pomarzyć zawsze można ha ha Zobaczymy jak to będzie wyglądać po remoncie torów do Jarocina. Do Leszna i Ostrowa chyba z 8 par na dobę to do Pozka myślę że te 4 czy 5 na dobę powinno być odstępach 3 godzin zwłaszcza że przewoźnik te sam czyli KolejeWLKP. Do Kalisza przydałoby się jakieś jedno połączenie rano i wieczorem bo słabo.
wkurzony20:19, 02.02.2024
Dlaczego teraz (w czasie remontu linii kolejowej )nie jeżdżą szybkie autobusy do Jarocinaa -pkp wysylaa autobus komunikacji zastępczej ktory jedzie równo 1,5 godz -(wyj z Krotoszyna 5.22odjazd poć.z Jarocina 7.48 )i to jest już z 2 lata
Prezes 22:20, 03.02.2024
Położyć nacisk na policzenia kolejowe do poznania
C xc11:47, 04.02.2024
A politycznie to jest na pół gwizdka i z obserwacji wynika a żeby polityka w naszym kraju się unormowała to należy na okres 3 miesięcy zamknąć wszystkie Markety Dino. Wynika z obserwacji ze niektóre osoby z Krotoszyn czy innych miast w świetle Dino Polska są uważane za jakieś nieprzyjazne które się przedstawia w Marketach Dino i poprzez takie działania są bezpodstawnie poniżane na terenie całej Polski a i nawet być może za granicą.
naczelnik1212:06, 07.02.2024
Sporo osób tutaj pisze o pociągach, ale pamiętajmy że w niektórych miejscowościach dworce są daleko od centrum. Więc pasowało dojeżdżanie MZK do dworca w Jarocinie a stamtąd dużo pociągów do Poznania. Jedyny minus że wtedy trzeba drzemać w 2 ratach.
0 0
popatrz na rozkład dokładnie do Kalisza są 2 pary IC tańsze niż KW
2 0
Mowa o kolejach wielkopolskich. INTERCITY ok dobrze ze idzie przez nasz dworzec ale wystarczy że zmienia trasę przez Odolanów i tracimy znowu IC przez Krotoszyn.
1 0
mieszkaniec, nie bądź egoista - mieszkańcy Twardogory i pobliskiego Goszczą to tez potencjalni pasażerowie IC a i podróżni z Ostrowa,Kalisza ,Łodzi, W-wy itp skrócili sobie czas jazdy do Wrocka