Dziurawa jezdnia, krzywe chodniki, na których można wybić zęby, nieświecące latarnie i niszczejący dworzec kolejowy w Krotoszynie.
Wielokrotnie o złym stanie dworca i jego otoczenia wypowiadała się radna miejska Sławomira Kalak. Na sesji z 29 sierpnia kolejny raz wróciła do sprawy i w swojej interpelacji wspomniała o spadającym tynku w przejściu podziemnym dla pieszych oraz nieświęcących latarniach przy stacji PKP.
"Budynek dworca i jego otoczenie jest antyreklamą naszego miasta, która jednocześnie zagraża bezpieczeństwu mieszkańców" – podsumowała swą wypowiedź.
Zwróciła się do burmistrz Krotoszyna z pytaniem czy zajmie się poprawą oświetlenia i uporządkowanie zieleni wokół dworca oraz wyremontowanie zrujnowanego budynku kolejowego.
Po miesiącu otrzymała odpowiedź Natalii Robakowskiej, którą była rozczarowana. Dowiedziała się, że zieleń nie zostanie przycięta a w latarniach nie będą wymienione żarówki, „ponieważ to leży w gestii PKP”.
Nie spodziewałam się takiej odpowiedzi, ponieważ wykonanie tych spraw nie byłoby tak kosztowne nie zrujnowałoby moim zdaniem budżetu miasta i gminy – skomentowała na sesji 23 września Sławomira Kalak.
Porównała to z drogami powiatowymi, które gmina Krotoszyn dofinansowuje, twierdząc, że są to również drogi dla mieszkańców gminy. Podkreśliła, że otoczenie dworca jest częścią wizerunku miasta, a właściwe oświetlenie ulic zapewnia bezpieczeństwo mieszkańców.
Radna ponowiła wniosek o uporządkowanie zieleni na Dworcowej i naprawę lamp drogowych, najlepiej z pomocą powiatu, do którego ta ulica należy. Czy jej głos zostanie wysłuchany, czas pokaże.
Na wrześniowej sesji Rady Miejskiej radny Paweł Grobelny mówił o katastrofalnym stanie ulicy Dworcowej, która jest bardzo dziurawa. I dodał, że ma świadomość, że potrzebne są duże nakłady finansowe, aby wykonać inwestycję.
- Zanim przystąpimy do niej to upłynie długi czas. Jeżeli chodnik jest w złym stanie, bo płytki „wysadziło” na wysokość 10-15 cm, to czy nie można by przełożyć krzywe i popękane płytki? To naprawdę usprawni poruszanie się po tym chodniku – zwrócił się do obecnego na sesji starosty Pawła Radojewskiego.
8 października pracownicy Powiatowego Zarządu Dróg przełożyli kilka najbardziej nierównych płytek chodnikowych. To jednak o wiele za mało. Mieszkańcy oczekują dużo więcej.
Junek16:13, 18.10.2024
Dworzec w Krotoszynie to jeden wielki syf,odstrasza podróżnych,a burmistrz ma to w czterech literach. Koło dworca ktoś sobie zrobił prywatny parking a wkoło jeden wielki syf
ar17:32, 18.10.2024
Dworzec mogła odkupić poprzednia władza; pewnie można było zamienić działki i PKP wybudowała by nowy parking a teraz będziemy mieli parking za wąskotorówką a przed dworcem 'reprezentacyjne' ciężarówki wszelakiej maści.
JAmbroży19:42, 18.10.2024
Można domniemywać że nasi ukochani radni gminni i powiatowi czytają gazety i komentarze w artykułach :) A tak na poważnie to niech radni i rządzący słuchają głosu ludu bo jednak dostali mandat do zarządzania samorządem i mieszkańcy oczekują rezultatów. Faktem jest ze pomimo relatywnie dobrego ruchu na naszej kolei i uruchomienia połączeń IC Wrocław-Warszawa oraz braku dobrych polaczen KW do Poznania (zabiegajcie o połączenia w godzinach 5:00, 7:00, 10:00, 16:00, 19:00) dworzec nie zachęca do korzystania z kolei. Zwalanie na PKP to trochę przerzucanie gorącego kartofla na kogoś innego.. to władze samorządowe powinny zabiegać do PKP o dbałość i porządek na dworcu i wokół niego.
X-Men 23:32, 18.10.2024
Antyreklama Krotoszyna to nie dworzec tylko brak obwodnicy,zakorkowane ulice
Uve 09:51, 19.10.2024
I Marian z Rolniczej 🤣
zwróciła się do burm17:21, 19.10.2024
ta co się zwróciła do burmistrz, zapraszam na wymianę żarówek na mojej posesji
tequila17:25, 19.10.2024
proponuję żeby pkp wyremontowało Urząd Miasta
Krotosz 18:29, 19.10.2024
Moim skromnym zdaniem to obecne władze Krotoszyna w szczególności powiatu to największa antyreklama.
Kuba09:03, 21.10.2024
Koło dworca to lata osiemdziesiąte.
mieszkaniec 14:44, 20.10.2024
Wszystkie ryczące ciężarówki ustawione na dworcu i placu Ochmana powinny mieć miejsce poza Krotoszynem a nie w środku miasta .Nie dość że ryczą to śmierdzą i zakłócają mieszkańcom spokój.Jak można pozwolić na wjazd 70 ciężarówek i to część z agregatami chłodniczymi na plac Ochmana który nie otrzymał pozwolenia-mieszkańcy maja na to dowody.Władza Krotoszyna powinna się wstydzić ,a przed wyborami wszyscy mieli służyć mieszkańcom.
pis21:53, 23.10.2024
Pytam co pani radna, jako działaczka PiS, zrobiła aby poprzednia ekipa rządząca przystąpiła do remontu dworca. Jest to przecież majątek PKP, a przecież PiS przez osiem lat miał pełnię władzy. Samorząd lokalny ma wiele innych potrzeb m.in. w zakresie budowy dróg.
Ola19:10, 05.11.2024
Przykro jest patrzeć na bardzo zaniedbane niektóre z ulic naszego miasta, na ciemną ulicę Kostytucji Trzeciego Maja, na
zapadające się i dziurawe chodniki, które czekają na remont od niepamiętnych czasów, okaleczone przez nieodpowiednie przycinanie drzewka, które kiedyś cieszyły mieszkńcow, a teraz niewiele z nich zostało, tyko wystające badyle, na zaniedbany dworzec i znajdujący się nieopodal park.
6 2
Jak PKP chce zarabiać na kolei to najpierw niech zapewni normalną infrastrukturę na miarę XXI wieku i połączenia kolejowe do aglomeracji to podroznicy koleją sami się znajdą. Rynek , biznes nie znosi próżni. Podróżni kasę mają i to od usługodawców zależy jacy są pomysłowi aby wyciągnąć ją od usługobiorców. Proste :)
4 0
Rady dla naszych rządzących na kolejne lata:
1. Kolej - zabiegać o połączenia kolejowe. Jest dobrze, ale fajerwerek nie ma, połączenia IC i KD do Wrocławia są ok. Najgorzej wyglądają połączenia z Poznaniem.
2. Służba zdrowia - wyprostowanie spraw ze szpitalem w tej kadencji władz samorządowych to priorytet
3. Galeria handlowa - trzeba dbać o napływ przyszłych konsumentów dlatego promocja nowej galerii to podstawa
4. Remonty dróg i chodników - tu nie ma co komentować
5. Inwestycje w gminie - nowe miejsca pracy, nowi inwestorzy itp
6. Zamrożenie stawek podatku od nieruchomości na kilka lat aby zachęcać do budowania się w gminie
1 1
ludzie przesiadaja się na kolej wygoda spokoj zero stresu z parkowaniem auta mniejsze koszty paliwo amortyzacja flaszkę mozna walnac podroz przyjemniejsza hehe wiadomo ze nie wszedzie dojedzie się pociagiem beda ludzie jezdzic jak beda polaczenia ceny przystepne widac ze ruch na kolei odradza sie hehe
2 0
Jeśli prawdą jest ze pod koniec roku albo w przyszłym roku zwiększy się ilość połączeń Krotoszyn - Milicz - Wrocław przez koleje Dolnośląskie oraz Intercity to znaczy że obcy samorząd czyli Dolnośląskie oraz pkp bardziej dbają o południową Wielkopolskę pod względem połączeń do Wrocławia niż Poznaniacy którzy nie zbyt specjalnie dbają o połączenia Krotoszyn - Jarocin - Poznań gdzie KW to Wielkopolska a my do niej należymy. Oby to zmieniło się po remoncie nitki do Koźmina bo wyjdzie na to że zrobiono remont a lipne połączenia na północ do Jarocina i dalej zostały takie same jak przed remontem. Ludzie nie oczekują cudów ale te 5 czy 6 połączeń do Poznania co 3 lub 4 godziny warto byłoby uruchomić chociaż na próbę i zobaczyć frekwencję. Jeśli KD i IC chcą niby zwiększyć liczbę połączeń na dolny Śląsk to znaczy że zapotrzebowanie jest. Jak ktoś jeździ koleją po kraju to widać że zapotrzebowanie na transport kolejowy rośnie z miesiąca na miesiąc