Na remontowanym 15 km odcinku linii kolejowej nr 281 pomiędzy Krotoszynem a Koźminem wreszcie widać jakiś wyraźny postęp prac.
Ekipa z firmy ZRK-DOM z Poznania dokonała demontażu szyn na torowisku i prowadzi wymianę podkładów i podtorza. Montowane są także nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym i zabezpieczające przejazdy (jak chociażby na ulicy Wiejskiej w Krotoszynie).
Remont przejdą również obiekty inżynieryjne (np. mosty) oraz przejazdy drogowo-kolejowe. Dzięki tej inwestycji dopuszczalna prędkość w ruchu pasażerskim na szlaku wzrośnie do 120 km/h, co pozwoli skrócić czas przejazdu z 19 do ok. 12 min. Poprawi się komfort i bezpieczeństwo podróży, usprawniony zostanie również transport towarowy.
Prace na tym jednotorowym odcinku prowadzone są od połowy lipca br., w związku z czym konieczne było wprowadzenie zastępczej komunikacji autobusowej z Krotoszyna do Koźmina Wlkp. Utrudnienia na trasie do Poznania potrwają do wiosny przyszłego roku (orientacyjnie do 6 kwietnia).
W ramach innego, rządowego zadania inwestycyjnego (tzw. program przystankowy) przeprowadzone będą ponadto przebudowy peronów w Wolenicach i Krotoszynie. Jak informuje zarządca sieci - Polskie Linie Kolejowe SA - wszystkie roboty w naszym powiecie powinny się zakończyć w I połowie 2025 r.
W Koźminie Wlkp. pasażerowie już korzystają z odnowionej infrastruktury peronowej, podobnie było (do czasu zamknięcia linii) w Bożacinie. Inwestycje te zostały już oddane do użytku w kwietniu br.
dyliżans do żębalżę17:15, 28.10.2024
Skoro mamy już IC do Wrocławia i dalej to czekamy na IC od 2025 do Poznania i dalej na północ do Trójmiasta, Kołobrzegu i Świnoujścia.
ar07:09, 29.10.2024
IC w kierunku Poznania - nierealne, nie ma w planach.
Oby marszałkowi woj. zechciało się skomunikować miasto z Poznaniem pociągami KW albo PR.
Kolejorz12:09, 29.10.2024
To co piszecie z tym IC do Poznania to czysta fantazja. Krotoszyn zawsze lepiej był skomunikowany kolejowo z Wrocławiem i Ostrowem niż z Poznaniem, dlatego od grudnia mają być uruchomione 3 połączenia IC na linii Wrocław-Milicz-Krotoszyn-Ostrów aż do Warszawy i z powrotem oraz 6 lub 7 połączeń kolei Dolnośląskich do Wrocka. Widac że Poznań kładzie nacisk aby to sypialnie aglomeracji poznańskiej miały dobre połączenia do stolicy regionu, a Krotoszyn już za daleko więc nie jest sypialnią - co innego Jarocin, Środa Wlkp. Tu nie ma żadnej filozofii - po prostu takie są zarządzenia pkp i tyle w temacie a koleje Dolnośląskie mają przystosowaną infrastrukturę z Krotoszyna na poludnie dlatego korzystają. Lepiej jakby uruchomili PolRegio z Krotoszyna na Opole/Śląsk i dalej w góry albo do Krakowa.
amator12:29, 29.10.2024
właśnie i te miasta jak Jarocin ,Środa maja jeszcze jeden argument ze leżą na linii Poznań- Katowice/Kraków przez Ostrów ale tez Poznań ma szybsza trasę(bo na 160 km/h pociągi smarują) przez Leszno i krótsza trasę do Wrocławia i niech się Krotoszyn nie buntuje ze mało pociągów pojedzie ta trasa
mieszkaniec13:18, 29.10.2024
W takim razie po co remont tej nitki z Krotoszyna do Koźmina/Jarocina ? Tylko po to aby pociagi towarowe nią przejeżdżały z Dolnego Śląska do Pomorza ? Może IC nie będzie jezdzic ale jakieś Przewozy Regionalne uruchomią testowo aby zobaczyć frekwencję. Z drugiej strony Jarocin i Koźmin nie mają bezpośrednio połączenia do Wrocławia więc możliwe że KD przedłużą połączenie dalej na północ od Krotoszyna.
tez kolejorz12:35, 29.10.2024
Najprościej i najtaniej skomunikować Krotoszyn małymi autobusikami z Jarocinem i ostrowem a nie jak teraz jedzie duży autobus na 100 pasażerów a jedzie w nim 3-4 osoby(np na godzinę 9. 23 do poznania z Krotoszyna i to w soboty i niedziele a nie jak teraz żadna mzk nie jedzie w sobotę ani w niedziele
a15:36, 29.10.2024
..o wszystkim decyduje (bo dotuje) marszałek województwa; ostatnimi czasy władze olewają krotoszyn
Paździoch17:23, 29.10.2024
Jak nasi samorządowcy (gminni i powiatowi) słabo zabiegają o takie rzeczy to co sobie władze wojewodzkie głowę beda zawracać w Poznaniu jakimiś Krotoszynami. Mamy dwa główne okna otwarte na Wrocław i Warszawę/Łódź i jedno mniejsze na Leszno.
Jan20:29, 29.10.2024
Super, niech pociagi szybciej jeżdżą. Nie oczekujemy darmowych biletów i kolorowych składów ale aby godziny pociągów do Poznania byly w normalnych godzinach po 5 i po 8 rano o 12 w poludnie i 15 popoludniu i 18 lub 19 wieczorem.
Maxkol17:06, 30.10.2024
Budujemy kolej ale drogi niszczymy tak jak to robią wywrotki ścinając wyjazd na drogę krajową na Wygodzie że samochodem osobowym trudno wyjechać.
Podróżnik15:21, 01.11.2024
Nie po to remontują linie aby pociągi pasazerskie nie jeździły. Z Wrocławia do Poznania jedynie 3 linie idą na północ: jedna najkrotsza przez Rawicz i Leszno, druga przez Oleśnicę, Milicz, Krotoszyn i Jarocin, trzecia najdalsza Oleśnicę, Ostrów, Pleszew i Jarocin, dlatego jest szansa że pkp mogą odciążyć ruch dalekobiezny i wojewódzki na nitce Poznan-Leszno-Rawicz-Wroclaw i przekierować na dwa wyżej wymienione. Wiadomo ze odcinek przez Jarocin-Krotoszyn-Milicz i Jarocin-Pleszew-Ostrow jest dalszy ale mieszkańcy mogą nowe połączenia zyskać.
Cypisek15:39, 01.11.2024
Wszystko zależy od tego jak nasze władze lokalne bedą lobbować za lepszymi polaczeniami w PKP i u marszałka województwa. Po co tłuc się autobusami i tracić godzinę na jazdę MZK do Jarocina czy Milicza jak mozna swobodnie koleją dojechać.
0 0
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/2-miliardy-unijnego-dofinansowania-na-tabor-dla-pkp-intercity---121104.html
Z KPO Krotoszyn Kalisz Poznań Wrocław itd otrzyma nowe tabory, szczegóły w załączniku. Całkiem możliwe że przy świeżo wyremontowanej linii i środkach z KPO możliwe jest uruchomienie polaczen IC lub innego przewoźnika przez Krotoszyn. Pozostaje trzymać kciuki.