– Czy przejazd dla rowerów w tym miejscu nie mógłby być pomalowany na czerwono? Jest to sygnał wzrokowy dla kierowcy – pyta mieszkaniec Krotoszyna po przeczytaniu tekstu o wypadkach na przejeździe przy skrzyżowaniu ulic Konstytucji 3 Maja i Masłowskiego.
Wiele komentarzy napłynęło do nas po artykule pt. „Potrąciła rowerzystkę na niebezpiecznym przejściu przy pasach”. Sprawa była szeroko dyskutowana przede wszystkim na naszym portalu rzeczkrotoszynska.pl. Swoje wpisy zamieszczali zarówno rowerzyści, jak i kierowcy.
Na pierwszy plan wysunęła się sprawa oznaczenia poziomego przejazdu dla cyklistów obok przejścia dla pieszych w miejscu, gdzie ścieżka pieszo-rowerowa wzdłuż Konstytucji 3 Maja krzyżuje się z ul. Masłowskiego. Krotoszynianin Jan Pierściński zapytał, czy nie należałoby pomalować przejazdu kolorem czerwonym, który byłby widoczniejszy dla kierowców samochodów. Zwróciliśmy się z tym pytaniem do Krzysztofa Jelinowskiego, dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Krotoszynie.
– Można tak malować przejazdy dla rowerów, ale też nie ma takiej konieczności – odpowiedział szef PZD. W rozmowie z nami przyznał, że to cenne uwaga. – W związku z tym postaramy się uwzględnić to rozwiązanie w przyszłorocznym budżecie – zapewnił.
Czytelniczka Urszula Michalak uważa, że przejazd powinien być pomalowany kolorem, bo to świadczy o pierwszeństwie. „Tak jest w Niemczech. Kolor jest niebieski lub czerwony” – dodała.
Nasi Czytelnicy podzielili się jeszcze kilkoma innymi przemyśleniami na temat traktów dla rowerzystów w Krotoszynie.
- Mam wrażenie że wszystkie przejazdy rowerowe w Krotoszynie są umiejscowione tak, żeby było z adrenalinką – zauważył kąśliwie Dariusz Włodarczyk.
Bartek Karolewski napisał natomiast, że w miejscach, gdzie jest dobra widoczność są przejścia, a w miejscach gdzie kierowca musi przynajmniej się wysunąć, żeby cokolwiek zobaczyć, są zrobione przejazdy.
- Hardcorowy przykład to skrzyżowanie Ostrowskiej z Polną, gdzie zza muru na wąskim na metr chodniczku ścieżka przecina ulicę z pierwszeństwem przejazdu dla rowerzysty – napisał.
Z kolei w obronie użytkowników pojazdów mechanicznych głos zabrał Irenusz Kurzawski.
- Czy na pewno zawsze jest wina kierowców? Zapraszam na rondo koło stacji paliw na Mickiewicza i Koźminskiej, aby poobserwować chwilę, jak rowerami jeździ się po pasach – stwierdził.
bob12:10, 24.08.2022
kogo sie pytasz jelinowskiego ?
X-Men15:06, 24.08.2022
Jako iż jestem kierowca i też cyklistą to bym powiedział w ten sposób że samemu też możemy na siebie uważać baczniej jeden na drugiego człowieka , z drugiej strony to powinno się zadać pytanie do Policji dlaczego nie sypią mandatów za jazdę po drodze a nie po ścieżce rowerowej bo to jest nagminne a co do Jelinowskiego to lepiej się nie wypowiadać...tego dinozaura nikt nie ruszy
Rowerzysta17:43, 24.08.2022
W Krotoszynie niema ścieżek rowerowych, ktoś kto je projektował nigdy nie jaździł rowerem, dlatego ludzie jeżdżą po drogach.
Krotosz16:36, 24.08.2022
Do x men
No właśnie wspomniałeś o mandatach to masz rację bo krew się w człowieku gotuję jak widzę że jest ścieżka rowerowa a *%#)!& jedzie drogą
Jestem za tym by policja wreszcie się tym zajęła
cyklista21:25, 24.08.2022
Gdyby ten który projektuje wsiadł na rower i usiłował przejechać ciąg projektowanych ulic wtedy nie byłoby tak bezsensownych sytuacji jak np.po przebudowie kobylińskiej.Tam rowerzysta musiałby fruwać ,żeby dostosować się do oznakowania .Zsiadanie z roweru na tak ruchliwej drodze to ,,pijany sen wariata"
Sprawiedliwy 06:42, 25.08.2022
W pierwszej kolejności policjanci powinni mieć zabraną premię i wszelkiego typu nagrody może być się śpiochy w końcu ruszyły do roboty . bezpieczeństwo w powiecie od nich zależy , ponieważ na łamanie wszelkich zasad poruszania się po dragach pozwalają.komendant i połowa komendy dobrze wymiany
...09:11, 25.08.2022
do krotosz ;najpierw zrob porzadne sciezki a potem karaj -podam przyklady -sciezka na ceglarskiej, kozala jedziesz ze tylek sobie odpijesz ,sciazka na chachalni brak zjazdu w kierunku ujazdu ,sciezka na alei zapada sie kolo i bardzo ciezko sie na tym tworzywie jedzie a sciezke deptak tez duzo zastrzezen.
krotosz12:10, 25.08.2022
Zgadzam się z tym co mówisz ale to jest fatalna jakość budowy i wykonania ścieżek oznakowania itd. Ja także jestem i kierowcą i rowerzystą i miałem na myśli że bezpieczniej jechać nawet fatalna ścieżka niż pchanie się pod auta
...13:58, 25.08.2022
do krotosz,wiec z tym sie zgadzam tez, ze lepiej fatalna sciezka jechac niz ulica poszedlbym dalej i nie karałbym przez policje rowerzystów jadacych chodnikiem zwlaszcza tych po 70 tce - oni juz nie pojada jak Szurkowski a jakie zagrożenie sprawiają jadac ulicami w ciagu DK36 i 15
x09:53, 25.08.2022
Może trzeba zacząć od wymiany władzy (obecnie to sami dyletanci)
przechodzien 10:18, 25.08.2022
to jest efekt braku myślenia przez urzad - najpierw pobudowano hale przy deptaku a potem będziemy myśleć jak dojechac i właśnie na Kozninskiej balagan na na deptaku jeszcze większy - nie wiadomo kto ma pierszeństwo za biedronka w stronę hali .
Taka prawda15:23, 25.08.2022
Co zrobić, żeby rowerzyści byli bezpieczniejsi na drodze?
1. spuścić powietrze z kół
2. odkręcić pedały
Tak na poważnie, to myślę, że za bardzo nic się nie da zrobić ponieważ glupota i bezmyślność ludzka nie zna granic (zarówno kierowców, rowerzystów, jak i projektantów ścieżek czy dróg)
Co da na przykład pomalowanie przejazdu dla rowerów na czerwono, jak kierowca auta pojedzie z nadmierną prędkością, zagapi się czy coś jeszcze innego, albo w drugą stronę, gdy rowerzysta pojedzie na ślepo (bo on ma przecież pierwszeństwo) i wjedzie komuś pod koła?
Można malować, oświetlać wymyślać cuda na kiju, a i tak wszystko zależy od człowieka, jego doświadczenia i uwagi.
Doświadczony kierowca powinien obserwować otoczenie i przewidzieć pewne rzeczy, tak samo rowerzysta powinien obserwować i przewidywać.
Myślę, że za mało jest edukacji i uświadamiania na temat ruchu drogowego (coś tam pani czy pan na Technice wspomni w podstawówce, jeżeli istnieje jeszcze taki przedmiot jak technika) kilka reklam w telewizji też nie wystarczy powinno się poświęcić więcej czasu w szkołach (nie tylko podstawówce, w szkołach średnich również) nie każdy przecież zrobi prawo jazdy ale pewne zasady poruszania się czy to na pieszo, czy rowerem powinien znać każdy, bo każdy będzie uczestnikiem ruchu drogowego chociaż by przechodząc przez przejście dla pieszych.
Niewiele potrzeba11:12, 26.08.2022
Pieszy chroniony, bo ma wydzielony chodnik, a rowerzyści powinni jak na Zachodzie Europy mieć wydzielone pasy ruchu tylko dla rowerów ,chociaż na początek na drogach krajowych i wojewódzkich tam gdzie nie ma ścieżek rowerowych. Jazda na rowerze wśród tirów nie jest bezpieczna i spowalnia ruch pojazdów na drodze.Potrzeba tak niewiele,parę puszek farby.
Niewiele potrzeba11:14, 26.08.2022
Pieszy chroniony, bo ma wydzielony chodnik, a rowerzyści powinni jak na Zachodzie Europy mieć wydzielone pasy ruchu tylko dla rowerów ,chociaż na początek na drogach krajowych i wojewódzkich tam gdzie nie ma ścieżek rowerowych. Jazda na rowerze wśród tirów nie jest bezpieczna i spowalnia ruch pojazdów na drodze.Potrzeba tak niewiele,parę puszek farby.
4 0
Przecież ten gość miał być dawno wywalony. Co układy to układy