I. Wymagania niezbędne:
Do naboru może przystąpić osoba, która:
1) posiada obywatelstwo polskie,
2) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
3) nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
4) cieszy się nieposzlakowaną opinią,
5) ukończyła jednolite studia magisterskie kierunek prawo,
6) posiada uprawnienia do wykonywania zawodu radcy prawnego potwierdzone wpisem na listę radców prawnych,
7) posiada co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w wykonywaniu zawodu radcy prawnego wjednostkach samorządu terytorialnego,
8) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku.
II. Wymagania dodatkowe:
1) znajomość iumiejętność stosowania wpraktyce przepisów prawa, wszczególności przepisów prawa cywilnego materialnego, postępowania administracyjnego icywilnego oraz innych przepisów regulujących funkcjonowanie samorządu terytorialnego m.in. ustawy osamorządzie gminnym, ustawy opracownikach samorządowych, ustawy Prawo zamówień publicznych, ustawy o planowaniu
i zagospodarowaniu przestrzennym, prawa budowlanego, prawa wodnego, ustawy o drogach publicznych, prawa ochrony środowiska, ustawy o aktach stanu cywilnego, ustawy ofinansach publicznych, ustawy - Kodeks pracy, ustawy - Prawo oświatowe, ustawy - Karta Nauczyciela, ustawy ogospodarce nieruchomościami i innych,
2) umiejętność pracy samodzielnej oraz w zespole,
3) zdolność analitycznego myślenia, terminowość, dokładność, samodzielność, dyspozycyjność,
4) umiejętność pracy wstresie ipod presją czasu,
5) komunikatywność werbalna ipisemna,
6) wysokie poczucie odpowiedzialności,
7) umiejętność negocjacji imediacji,
8) wysoka kultura osobista,
9) umiejętność wyjaśniania iprzekazywania informacji,
10) umiejętność interpretowania przepisów prawnych,
11) umiejętność obsługi komputera - pakiety biurowe MS Office, poczta elektroniczna,
Zakres obowiązków: III. Podstawowy zakres zadań na stanowisku:
1) obsługa prawna organów Gminy ipracowników Urzędu,
2) doradztwo prawne wzakresie działalności Gminy oraz Urzędu,
3) udzielanie wyjaśnień isporządzanie opinii prawnych,
4) opiniowanie projektów umów, porozumień,
5) uczestnictwo wsesjach Rady Miejskiej w Krotoszynie wcelu zapewnienia ich prawidłowego przebiegu pod względem prawnym,
6) prowadzenie rejestru spraw sądowych,
7) występowanie wcharakterze pełnomocnika wpostępowaniu przed sądami oraz innymi organami orzekającymi,
8) bieżące udzielanie informacji ozmianach wobowiązującym stanie prawnym,
9) opracowywanie iopiniowanie projektów aktów prawnych,
10) informowanie ouchybieniach prawnych wdziałalności gminy wzakresie stosowania oraz przestrzegania prawa iskutkach uchybień prawnych,
11) opiniowanie pod względem formalno-prawnym projektów umów, uchwał Rady Miejskiej, zarządzeń Burmistrza oraz innych projektów prawnych,
12) inne wynikające zustawy oradcach prawnych.
IV. Warunki pracy
Praca wykonywana na podstawie umowy opracę wwymiarze pełnego etatu, zawarta zgodnie zzasadami określonymi wustawie zdnia 21listopada 2008r. opracownikach samorządowych, uwzględniająca specyfikę wykonywania zawodu określoną wustawie zdnia 6lipca 1982r. oradcach prawnych.
Praca w siedzibie urzędu, praca przy komputerze.
Nie istnieją bariery architektoniczne utrudniające wykonywanie pracy i dostępność do budynku, do pomieszczeń biurowych i do pomieszczeń sanitarnych. Zapewniają to windy i drzwi o odpowiedniej szerokości.
StPr/25/0963
data rozpoczęcia pracy od 20.11.2025
wynagrodzenie od od 5 040 do 9 640 PLN