Szczegóły w ogłoszeniu o naborze BIP http://www.bip.kcus.krotoszyn.pl/
Wymagania niezbędne:
- Wykształcenie wyższe oraz specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej
- Co najmniej 5-letni staż pracy, w tym co najmniej 3-letni staż pracy w pomocy społecznej
- Pełna zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych
- Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
- Obywatelstwo polskie
- Nieposzlakowana opinia
- Posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na stanowisku określonym w naborze
Wymagania dodatkowe:
1. Preferowane doświadczenie w pracy w sektorze pomocy społecznej lub administracji samorządowej, pozwalające na rozumienie specyfiki funkcjonowania jednostek organizacyjnych i procesów zarządczych.
2. Znajomość i umiejętność praktycznego stosowania i interpretacji przepisów prawa z zakresu wykonywanych obowiązków, w szczególności:
- ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
- ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o realizowaniu usług społecznych przez centrum usług społecznych,
- ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
- ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
- ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
- ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy,
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
- zagadnień związanych z ochroną danych osobowych.
3. Znajomość specyfiki funkcjonowania dziennych ośrodków wsparcia dla osób starszych.
4. Doświadczenie i wiedza w pozyskiwaniu środków zewnętrznych.
5. Znajomość różnych technik i form wsparcia skierowanych do osób starszych.
6. Umiejętność diagnozowania potrzeb osób starszych i dobierania satysfakcjonujących rozwiązań.
7. Cechy niezbędne do pracy z ludźmi starszymi i niepełnosprawnymi tj.: empatia, cierpliwość i zrozumienie ich potrzeb.
8. Kreatywność oraz inicjatywa w działaniach na rzecz seniorów.
9. Umiejętność kierowania zespołem i współdziałania w zespole.
10. Umiejętność organizacji pracy własnej i zespołu.
11. Umiejętność podejmowania decyzji i ponoszenia odpowiedzialności za ich skutki.
12. Umiejętność pracy pod presją czasu i w sytuacjach stresowych.
13. Umiejętność opracowywania raportów, analiz i sprawozdań.
14. Komunikatywność i wysoka kultura osobista.
15. Umiejętność nawiązywania kontaktów i współpracy z instytucjami, organizacjami i społecznością lokalną.
16. Umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych, w szczególności pakietu MS Office (Word, Excel), poczty elektronicznej oraz Internetu.
Zakres obowiązków:
1.
Kierowanie oraz organizacja pracy Dziennego Domu Senior+ (DDS+) w sposób zapewniający jego prawidłowe funkcjonowanie oraz realizację zadań.
2.
Reprezentowanie DDS+ na zewnątrz zgodnie z udzielonym przez Dyrektora KCUS upoważnieniem.
3.
Dbanie o pozytywny wizerunek DDS+ oraz prowadzenie działań informacyjnych i promocyjnych, w tym w mediach lokalnych i społecznościowych.
4.
Współudział w tworzeniu i realizacji gminnych programów na rzecz społeczności senioralnej.
5.
Uzgadnianie z Dyrektorem KCUS wszelkich spraw dotyczących funkcjonowania i działalności DDS+ oraz realizacja jego wytycznych.
6.
Podejmowanie innych działań niezbędnych do zapewnienia ciągłości funkcjonowania DDS+.
7.
Opracowywanie dokumentacji niezbędnej do funkcjonowania DDS+, w tym dokumentacji organizacyjnej, procedur, regulaminów, zarządzeń, księgi HACCP, GHP/GMP oraz ich aktualizacja i przedkładanie Dyrektorowi KCUS do zatwierdzenia.
8.
Opracowywanie rocznych planów działania DDS+ i ich realizacja po zatwierdzeniu przez Dyrektora KCUS.
9.
Sporządzanie rocznych sprawozdań z działalności DDS+ oraz przygotowywanie raportów, analiz, ocen i informacji dotyczących realizowanych zadań.
10.
Prowadzenie dokumentacji bieżącej DDS+, w tym: rejestru uczestników, ewidencji obecności, jadłospisów, harmonogramów, dzienników zajęć, rozliczeń odpłatności, planów pracy, sprawozdań oraz innych dokumentów związanych z codziennym funkcjonowaniem placówki.
11.
Podejmowanie działań w celu pozyskiwania środków zewnętrznych na działalność DDS+.
12.
Przygotowywanie dokumentacji merytorycznej na potrzeby postępowań w zakresie zamówień publicznych oraz realizacja zawartych umów.
13.
Racjonalne gospodarowanie środkami finansowymi i ponoszenie odpowiedzialności za ich prawidłowe wykorzystanie.
14.
Merytoryczne opisywanie faktur, rachunków oraz innych dokumentów finansowych.
15.
Sprawowanie nadzoru nad majątkiem DDS+ oraz odpowiedzialność za jego właściwe użytkowanie i zabezpieczenie.
16.
Inicjowanie działań na rzecz podnoszenia jakości świadczonych usług.
17.
Wyznaczanie kierunków i form aktywności uczestników DDS+.
18.
Prowadzenie postępowania związanego z przyjęciem uczestników i rezygnacją z pobytu.
19.
Diagnozowanie potrzeb uczestników i ich rodzin oraz dostosowywanie oferty DDS+ do zidentyfikowanych potrzeb.
20.
Zapewnienie i monitorowanie właściwego poziomu jakości usług świadczonych w DDS+.
21.
Organizacja pobytu uczestników z uwzględnieniem ich indywidualnych potrzeb i zainteresowań.
22.
Organizacja, nadzór nad prowadzeniem terapii zajęciowej i rehabilitacji ruchowej, w tym samodzielne prowadzenie zajęć terapeutycznych.
23.
Zapewnienie realizacji potrzeb kulturalnych, rekreacyjnych i społecznych uczestników, w tym organizacja uroczystości, imprez, wycieczek i spotkań integracyjnych.
24.
Aktywizowanie seniorów do działań samopomocowych i społecznych.
25.
Inicjowanie, organizowanie i rozwijanie wolontariatu w DDS+ oraz podejmowanie działań sprzyjających współpracy i integracji międzypokoleniowej.
26.
Udostępnianie infrastruktury umożliwiającej aktywne spędzanie czasu wolnego.
27.
Czuwanie nad przestrzeganiem przez pracowników i uczestników przepisów BHP, ppoż. oraz sanitarno-epidemiologicznych.
28.
Organizowanie pracy podległym pracownikom w sposób zapewniający sprawne i efektywne funkcjonowanie DDS+.
29.
Planowanie, koordynowanie i nadzorowanie pracy podległych pracowników.
30.
Przygotowywanie projektów opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, odpowiedzialności i uprawnień pracowników oraz ich aktualizacja.
31.
Organizowanie narad i spotkań z pracownikami w celu omówienia bieżących zadań i zapewnienia właściwej komunikacji wewnętrznej.
32.
Nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników dyscypliny pracy, regulaminów wewnętrznych oraz standardów obowiązujących w KCUS.
33.
Organizacja zastępstw w przypadku nieobecności pracowników oraz zapewnienie ciągłości realizacji usług.
34.
Opiniowanie wniosków kadrowych na potrzeby Dyrektora KCUS (dotyczących m.in. urlopów, szkoleń, nagród, kar, potrzeb kadrowych).
35.
Dbanie o rozwój kompetencji pracowników poprzez identyfikowanie potrzeb szkoleniowych oraz inicjowanie udziału w szkoleniach i warsztatach.
36.
Współpraca z instytucjami, organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami działającymi na rzecz osób starszych oraz innych działań niezbędnych do realizacji zadań DDS+.
Szczegółowy zakres zadań, obowiązków, odpowiedzialności i uprawnień zostanie określony w odrębnym dokumencie.
StPr/25/1020
data rozpoczęcia pracy od 01.01.2026
wynagrodzenie od od 5 040 do 7 000 PLN