Operatorzy telewizji i internetu coraz częściej i chętniej udostępniają swoim klientom – oraz potencjalnym zainteresowanym – narzędzia, dzięki którym w sieci mogą oni załatwić praktycznie wszystkie kluczowe kwestie związane z abonamentami. Ciekawym przykładem jest serwis Netia. Operator w systemie online umożliwia zaskakująco wiele opcji ważnych patrząc na nie z perspektywy klienta [materiały partnera].
Czasy, w których abonent, by załatwić cokolwiek ze swoim operatorem, musiał udać się do biura, pobrać numerek, odczekać nieco czasu i zostać obsłużony w okienku bezpowrotnie minęły. Coraz więcej możliwości zapewnia internet oraz automatyzacja komunikacji. Jak działa to w branży telekomunikacyjnej? Warto spojrzeć na to w kontekście wdrożeń, jakie zapewniła Netia.
Analizując serwis jaki zapewnia Netia online, rzuca się w oczy przede wszystkim różnorodność opcji, którą dostaje użytkownik. W ramach systemu wirtualnej pomocy będąc zalogowanym, dowie się m.in.:
W praktyce Netia Online – bo tak brzmi formalna nazwa systemu –to wygodny i w pełni bezpłatny system dostępowy do konta abonenckiego. Umożliwia m.in. takie opcje jak:
Dzięki Netia Online można też na bieżąco skontrolować, jaka jest wysokość faktur oraz szybko sprawdzić, które mają status opłaconych, a jakie nadal oczekują na zapłatę. Również przez internet Netia umożliwia zamówienie dodatkowych usług czy zrobienie zakupów w e-sklepie.
Przykładowe mechanizmy, jakie z powodzeniem wdrożyła Netia, nie są oczywiście całkowitym novum w branży telekomunikacyjnej. Podobne systemy automatyzacji kontaktu internetowego z klientami wdrożyły już inne firmy zapewniające usługi sieciowe i telewizję kablową. Podobne rozwiązania zapewniają np. Vectra czy Multimedia Polska.
Zalety takiego rozwiązania? Najważniejszą jest minimalizacja kosztów związanych z obsługą klienta. Nie ma potrzeby angażowania sztabu osób do zapewnienia kontaktu z abonentami. Można również zmniejszyć przestrzeń biurową, ponieważ – szczególnie młodsze pokolenie – zdecydowanie bardziej ceni sobie szybkie generowanie danych online niż wizyty w tradycyjnym biurze obsługi klienta.
Warto również zauważyć, że w relacjach z operatorami abonenci coraz częściej korzystają z urządzeń mobilnych. Mają w ten sposób możliwość wykonania połączenia na infolinie, ale również np. kontaktu poprzez czat internetowy. Znaczenie szybkich ustaleń właśnie w sposób elektroniczny również zyskuje na popularności – oczywiście pod warunkiem, że kontakt z klientem odbywa się na odpowiednim poziomie, a nie ogranicza się wyłącznie do suchych komunikatów informacyjnych. Jak pokazują analizy, klienci coraz częściej oczekują bowiem nie ogólników, ale rozwiązania realnych potrzeb i problemów oraz wątpliwości.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz