Zamknij

Fatalny stan finansów szpitala. Kolejny problem kadrowy wyszedł na jaw

20:29, 20.10.2024 Aktualizacja: 15:38, 21.10.2024 ok. 3 min. czytania
30

Sytuacja finansowa szpitala w Krotoszynie jest zła. Strata w 2024 r. może wynieść 12 mln zł.

 

Pierwsze wnioski z analizy ekonomicznej i kadrowej SPZOZ-u 16 października przedstawiła radnym Natalia Mandrysz, skarbniczka powiatu, którą delegowano do wstępnej kontroli finansów SPZOZ-u.

 

Najwięcej na wynagrodzenia

Mówiła, że choć przychody rosną, to jednak koszty powiększają się w szybszym tempie.

Największy wzrost stanowią wydatki na wynagrodzenia. Z naszych informacji wynika, że to już ponad 75 proc. wszystkich kosztów. Przeciętna stawka godzinowa lekarzy kontraktowych w naszym szpitalu – według nieoficjalnych źródeł – ma oscylować w granicach 200-300 zł.

Strata finansowa w 2023 r. przekroczyła 5 mln. W tym roku może wynieść 12 mln zł. Bardzo szybko rosną też zobowiązania wymagalne, które od początku 2023 r. do teraz zwiększyły się z 130 tys. zł do ok. 7 mln zł.

Mandrysz wskazała jedną z przyczyn, która doprowadziła do dopuszczenia do takiego stanu rzeczy. Okazuje się, że w szpitalu prawie ni funkcjonuje dział budżetowania i kontrolingu. A zatem nie sprawdzano dokładnie przychodów i wydatków każdego oddziału oddzielnie i w ujęciu całościowym. Stąd brak reakcji na rosnące koszty.

 

Statek bez kapitana?

Dyr. Beata Maj tłumaczyła, że podjęto próby wzmocnienia kadrowego tego działu. – Na pewne rzeczy nie mamy wpływu. (…) Ze względów zdrowotnych główna księgowa, która spinała dział finansowy i budżetowania, z nami się rozstała.

Paulina Bożejewicz, obecna główna księgowa SPZOZ-u, przyznała, iż w 2022 r. kontroling składał się osoby ds. księgowania faktur i drugiego pracownika, czyli jej samej. Rozliczała ona faktury, sprawdzała ich prawidłowość i przygotowywała dane dotyczące kosztów bezpośrednich. Niestety, kulało przeliczanie procedur medycznych i ich wycena, bo jeden pracownik nie jest w stanie tego objąć. Gdy z pracy odeszła ówczesna główna księgowa Bożejewicz przejęła jej obowiązki, więc dział budżetowania i kontrolingu został pozbawiony jednej osoby. Zatrudniono co prawda kolejną, ale ona uczyła się tych spraw od podstaw.

– Czyli ten statek płynął, ale bez kapitana. Nie było systematycznego nadzoru nad kosztami – skomentował w rozmowie z nami jeden z radnych.

W dyskusji głos zabrał m.in. radny Marcin Leśniak, który zwrócił się do dyr. Beaty Maj, że nie mając pełnej wiedzy o finansach, nie da się dobrze zarządzać tak dużym zakładem. Jego zdaniem szpital czeka reorganizacja i zwolnienia pracowników, bo powiatu nie stać na utrzymanie tak dużej placówki medycznej bez wystarczającego finansowania.

 

Bez mgr farmacji szpital nie może działać

Ten głos jest bardzo niepokojący.

- Mieszkańcy muszą być przygotowani na to, że w szpitalu będą podejmowane trudne decyzje. Być może oddział wewnętrzny nie jest ostatnim oddziałem, którego działalność została zawieszona – powiedział nam krotoszyński rajca powiatowy.

Przypomnijmy, że 1 października z powodu braków kadry lekarskiej interna została czasowo zamknięta. Do dziś nie udało się wzmocnić kadrowo tego oddziału.

W drugiej części radni spotkali się czworgiem zaproszonych lekarzy z naszego szpitala. Lekarze wypowiadali się, że problem z zaległościami w wypłatach (które ostatnio zażegnano dzięki kredytowi – red.) był od 2023 r.  Deklarowali również, że chcą nadal pracować w naszym szpitalu.

[AKTUALIZACJA]

Tymczasem jest nowy problem kadrowy. 1 grudnia z pracy ma odejść magister farmacji, który pełni obowiązki kierownika apteki szpitalnej. Jak ustaliliśmy, ten pracownik od miesięcy wymaga wsparcia, gdyż jest jedynym farmaceutą z wyższym wykształceniem.

- Bez magistra farmacji, który przygotowuje lekarstwa dla pacjentów, cały szpital może zostać zamknięty – poinformował nas kolejny radny, z którym rozmawialiśmy.

Trwają intensywnie poszukiwania osoby na nieobsadzone od pół roku stanowisko głównego farmaceuty. Musi to być mgr farmacji, który jest niezbędny nie tylko do wydawania leków, ale także do ich zamawiania w hurtowni.  

(Sebastian Pośpiech)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze [30]

komentarz(30)

Krotoszyniak z OsuszKrotoszyniak z Osusz

17 1

Jednym słowem szpital do zamknięcia/likwidacji a mogło być tak pięknie 💩

20:38, 20.10.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BucekBucek

5 0

Z drugiej strony mieszkańcy przynajmniej będą wiedzieli ze mają udać się do sąsiednich szpitali...

19:57, 21.10.2024

FelczerFelczer

23 0

Teraz możecie prywatyzować. Budynki zrobione. Mianowicie gratulacje!

20:54, 20.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ja Ja

9 0

A oni nadal swoje .... mianowicie i naznaczona przez menadżera naszej lokalnej lecznicy

21:11, 20.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkaniecMieszkaniec

7 0

Podziękujcie mianowicie

21:11, 20.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Oficjalne źródło Oficjalne źródło

4 10

Ja dostaje 1200 za godzinę i co Ci redaktorzyno do tego .. Trzeba się było uczyć .... proste do szkoły i już leci

21:51, 20.10.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

OlekOlek

4 3

Czyli jesteś bandyta i złodziej,to proste

15:39, 21.10.2024

NowaNowa

0 2

Ciekawe jak traktowany jest pacjent za 1200 zł za godzinę 🤔

17:12, 21.10.2024

JanJan

1 0

Raczej jesteś skorumpowanym bandytom i zlodz

13:07, 24.10.2024

EkonomistaEkonomista

9 4

Dział controllingu i tylko dwie osoby??? W tym ten dział zajmował się rozliczaniem kosztów? Rachunek kosztów i controlling w jednym dziale a do tego budżetowanie i jeszcze wyliczanie kosztów procedur medycznych??? Dyrektor w 2022 znalazł tanią siłę roboczą, aż bym chciał porozmawiać z panią Bożejewicz jakim cudem to 2 osoby ogarniały a później jeszcze zaczęła zajmować się działem finansowo-ksiegowym. Aż się boję zapytać ile ona pracowała żeby to wszystko spinać po odejściu poprzedniej głównej księgowej (szkoda że w żadnym artykule nie ma informacji od kiedy jej nie było)i braku dyrektora finansowego. Nie będę tu wspominał o rocznym sprawozdaniu i badaniu przez biegłego rewidenta. Jeśli ta osoba ma wiedzę w każdym zakresie opisanym w tym artykule to szanowni Państwo Radni chyba posiadacie w szeregach szpitala bardzo wartościową osobę z dziedziny finansów. Ale to już wasze zadanie żeby to sprawdzić.

22:54, 20.10.2024
Odpowiedzi:10
Odpowiedz
Przeczytaj komentarz

NickyNicky

12 0

Jakby było 10 osób, efekt byłby ten sam. Trzeba jeszcze chcieć coś zrobić a nie tylko udawać.

09:18, 21.10.2024

Do NickyDo Nicky

9 2

Dokładnie, bo jeśli ten dział pokaże nieprawidłowości a dyrekcja z tym nic nie zrobi lub zamiecie pod dywan to zatrudnienie najlepszych fachowców nic nie da

13:17, 21.10.2024

NickyNicky

11 0

Ani Dyrektor ani Dział Controlingu. Dwa lata funkcjonowania to jednak trochę można zrobić. Jeśli się chce i ma się nad tym kontrolę.

15:11, 21.10.2024

aaaaaa

9 0

Nicky ma trochę rację.
Na Ikrotoszyn jest filmik z obrad rady starostwa gdzie Zaremba jest zdziwiony że dział nie funkcjonował i nie było żadnych sygnałów na ten temat.
Może faktycznie jak pyta Ekonomista, ktoś powinien sprawdzić kiedy dział powstał, kiedy odeszła poprzednia księgowa, kiedy została powołana nowa i co w tym czasie tam się działo, co kto opracowywał i kto za co był odpowiedzialny ???
Bo z komentarza wynika że to wszystko robi sama obecna księgowa i jeszcze jedna osoba z kontrolingu, a zapewne pracuje tam więcej osób z których wiedzy i doświadczenia korzystała i nadal korzysta bo to za duża instytucja żeby były tylko 2 osoby .

19:34, 21.10.2024

FinansistaFinansista

6 0

Ekonomista jak byś poczytał poprzednie artykuły i komentarze to byś wiedział że obecna dyrektorka została zatrudniona pierwotnie na stanowisko dyrektora finansowego ze względu na wykształcenie i dużą wiedzę w tym temacie więc powinna umieć analizować sytuację i wspomagać księgowość ale starostwo chyba o tym zapomniało a szkoda.

19:44, 21.10.2024

EkonomistaEkonomista

6 2

Do aaa... Z artykułu wynika że Główna Księgowa ma pod sobą dwa działy finansowy i controllingu więc na pewno nie pracują tam tylko dwie osoby. Należy przeanalizować czym oba działy się zajmują, jakie są zakresy obowiązków.
Dodatkowo doczytałem w którymś komentarzu że w czerwcu zakończyło się badanie sprawozdania finansowe z opinią pozytywną. Nie oznacza to, że wszystko jest jak komentujący opisał "cacy". Badanie sprawozdania finansowe dotyczy przede wszystkim zakresów związanych z rachunkowością finansową i wszystko "cacy" w szpitalu jest w tym zakresie. Natomiast rzetelnych informacji zarządczych dostarcza rachunkowość zarządcza wraz z rachunkiem kosztów oraz controlling.
Nie wierzę, że radni nie mieli informacji o sytuacji finansowej szpitala skoro musi on przekazywać im sprawozdania finansowe a tam wszystko jest przedstawione. Wątpię żeby którykolwiek główny księgowy ryzykowałby ukrywaniem lub fałszowaniem danych finansowych, a tym bardziej w takim podmiocie jakim jest szpital. Czy nie zapaliła im się "czerwona lampka" już w 2023 roku jak zaczęły się problemy finansowe? Jak stan zobowiązań wymagalnych ze 130 tys nagle urósł do 7mln zł?
W artykule jest wspomniane o wzrostach wynagrodzeń i że ta grupa kosztów stanowi 75%. Dlaczego nagle tak te wynagrodzenia wzrosły a przede wszystkim dlaczego stanowią aż tak wysoki procent? Nie krytykuje podwyżek dla pracowników ale jeśli przychody nie są wystarczające na podnoszenie wynagrodzenia to każdy logicznie myślący przedsiębiorca tego nie będzie robił (jedynie że zostanie do tego zmuszony np. ustawą, może tego nie respektować ale wiąże się z tym kolejne ryzyko jakim są pozwy sądowe) jeśli istnieje ryzyko, że mu tych pieniędzy nie starczy i pojawi się problem z płynnością finansową, to samo dotyczy inwestycji, których koszty trzeba pokryć z własnych środków.
Domyślam się że szpital korzystał z dotacji ale w większości przypadków należy mieć środki na wkład własny. Czy szpital było na to stać?
Do ekonomisty... Jeśli faktycznie obecna dyrektor szpitala była wcześniej dyrektorem finansowym to tak jak napisałeś/aś powinna mieć wiedzę w zakresie zarządzania finansami, na bieżąco analizować co się dzieje, czy przychody są wystarczające na pokrycie kosztów związanych z prowadzoną działalnością szpitala i wspomagać bądź dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem z działem finansowym czy controllingu. Czy tak było - nie wiemy, natomiast kompetencje i wiedza została oceniona przez radnych czy zarząd skoro została dyrektorem finansowym a następnie głównym

22:18, 21.10.2024

Kamil K.Kamil K.

1 0

Mówisz ekonomista że te dwie osoby ogarniały dział kosztów i kontrolingu ? Rozumiem braki kadrowe ale tu już jest błąd sam w sobie bo skoro jest taki minus to nie ogarniały. Kolejne ALE rozumiem że tylko Pani Bożejewicz dużo pracowała skoro tak się Pan/Pani nią przejmuje, druga osoba z tego działu już nie ? Po trzecie to zachwalanie aktualnego głównego księgowego słowami " posiadacie w szeregach szpitala bardzo wartościową osobę z dziedziny finansów" i przypadkowo szpital bankrutuje ?

Ekonomista ekonomistą ale podejrzanie dużo wiesz o szpitalach ... Wiadomo lepiej wypowiadać się incognito niż w komentarzach na Facebooku gdzie jest się podpisany imieniem i nazwiskiem.

Wszystko leży i kwiczy, Dyrektor sobie nie daje rady , działy finansowe nie dają rady, starostwo nie daje sobie rady oby tak dalej

23:45, 21.10.2024

Ekonomista Ekonomista

5 1

Do Kamil K.
W żadnym artykule nikt nie wspomina słowem o pozostałych osobach pracujących w działach odpowiedzialnych za finanse szpitala dlatego ironicznie napisałem, że chciałbym porozmawiać z Panią Bożejewicz ile ona pracuje. Widocznie pewne moje wypowiedzi nie były w ten sposób odebrane. Dlatego szanowny panie wspominam o weryfikacji przez radnych pracy tych działów i pani Bożejewicz. Dlatego odniosłem się do jednego z komentarzy żeby dowiedzieć się od kiedy nie było poprzedniego głównego księgowego a od kiedy jest obecna główna księgowa.
Co do wiedzy na temat funkcjonowania szpitali - mam wiedzę ekonomiczną i każda firma opiera się na zasadach określonych w zapisach ustawy o rachunkowości. Każda duża firma czy to produkcyjna czy usługowa liczy (powinna to robić żeby był zysk) koszty, robi sprawozdania dla zarządu, robi prognozy opłacalności inwestycji czy kontynuacji działalności. Ale to chyba żadna nowość i nie powinno to być zaskoczeniem tym bardziej dla osób które prowadzą własną działalność gospodarczą. Szpital również jest firmą ale o innej specyfice.
Ps.nie komentuje na FB bo nie każda osoba musi mieć konto na tym portalu. Nie upubliczniam swoich danych ponieważ z pewnych względów tego po prostu zrobić nie mogę, ale skoro mam "jakąś tam" wiedzę w tym zakresie postanowiłem na pewne rzeczy zwrócić uwagę na prośbę osoby która związana jest z Krotoszynem.
Jeden z radnych wypowiedział się, że ma być przeprowadzony audit przez firmę zewnętrzną i to jest dobre rozwiązanie dla szpitala. Spojrzenie fachowym okiem.

09:19, 22.10.2024

FinansistaFinansista

3 0

Do Kamil.
Nie dziw się że Ekonomista nie chce pisać na Facebooku bo może by dostał wypowiedzenie pod jakimś pretekstem jeżeli pracuje w szpitalu czy starostwie a widać że wiedzę w temacie ma.
Wielu z tych instytucji pewnie by mogło się wypowiedzieć na temat nieprawidłowości ale komu to mają zgłaszać dyrektorce, vice co nic nie robili czy reszcie kliki.

18:24, 22.10.2024

Do Ekonomisty.Do Ekonomisty.

2 0

Oby ten audyt o którym piszesz był rzetelny a nie na zasadzie kopiuj wklej jak to się wypowiedział starosta na temat programu naprawczego ( za co jeszcze ktoś pewnie zapłacił z publicznych pieniędzy więc strzelił sobie lub komuś w kolano bo dostał bubel i się przyznaje) i oby on przyniósł długotrwałe efekty a nie doraźne np. zwolnienia o których już mówią.
Swoją drogą może masz jakąś wiedzę jakie efekty przyniosły zmiany z audytu po Jakubku za które starostwo nieźle zapłaciło?

18:41, 22.10.2024

??????

19 0

Jak statek nie miał kapitana??? A dyr Maj to niby kim jest i jej zastępca??? Jeśli zaczęły być problemy finansowe to powinna już działać i szukać oszczędności, problemy kadry medycznej -to chyba sprawa jej zastępcy. To my mieszkańcy powiatu mamy uświadamiać dyrekcję co ma robić?

23:03, 20.10.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

GucioGucio

9 0

Dyrektorka to jest wspaniała od chwalenia się że pozyskała dar tu dar tam i w tym temacie działa perfekcyjnie za co jej chwała ale żeby tyle samo energii poświęcała na swoją podstawową działalność czyli właściwe zarządzanie.
Medyczny - tylko chyba na papierze skoro cały czas dyżurował na wewnętrznym i konsultacje, no ale formalnie był żeby szpital funkcjonował i kasę za to brał jak i pewnie inni (dział controllingu był ale nie działał itd.). Instytucja wydmuszka na papierze wszystko ok byle kasa leciała a nadzoru ze strony starostwa nad nią żadnego a teraz larum.

18:12, 21.10.2024

MajaMaja

8 0

Dokładnie, medyczny odchodził ze szpitala, był ordynatorem na wewnętrznym dlaczego sam nie zabrał się do roboty i nie zabezpieczył oddziału, żeby dalej funkcjonował? Czy Radni pociągnęli go do odpowiedzialności za to co się dzieje?

10:49, 22.10.2024

XX

22 0

Dziękujemy koalicjo SIO-PSL.

23:05, 20.10.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

XxZXxZ

10 5

Pisiory wrócą w następnej kadencji ;) Pisiory dbały o gospodarkę, dali ludziom żywą gotówkę co napedzało sprzedaż, produkcje, konsumpcje, export, bezrobocie malało, robili inwestycje bez zadnego kpo a teraz ? Gdzie jest to wasze KPO uśmiechnięci PełOwcy ? Wszystko ledwo dycha, zwolnienia grupowe w firmach od stycznia trwa, w najbliższych latach trzeba będzie dopłacać coraz więcej do NFZ ciekawe skąd usmiechnieci koalicjanci wezmą na to pieniądze, bo jak narazie to z tym kpo nie widać szału. A w samorządzie ludzie zapamiętają sobie co sie działo i w najbliższych wyborach zagłosują jak trzeba :)

20:45, 21.10.2024

rydzyk rydzyk

0 0

dzieki twojemu staremu taniemu za te brednie jurek

23:41, 26.10.2024

XxxXxx

6 0

Działanie tego szpitala to jakiś absurd. Na stronach internetowych innych szpitali są informacje na temat działów jakie w nich funkcjonują i w żadnym nie ma żeby dział kontrolingu, kosztów, wyceny procedur medycznych był w jednym dziale a w Krotoszynie... Jeden dział i tylko dwie osoby??? Nie wiem czy śmiać się czy płakać.

23:23, 20.10.2024
Odpowiedzi:7
Odpowiedz

marianmarian

1 4

weź się posikaj

14:57, 21.10.2024

wwwwww

5 0

Tam gdzie patrzyłeś/aś pewnie koszty, kontroling, procedury w innych działach i po ile osób w tych działach.
Podaj z kilka linków!!!!
Chętnie zobaczę które szpitale mają tak fajnie.

17:27, 21.10.2024

Do wwwDo www

4 0

Racja. Ja też chcę zobaczyć szpital powiatowy, który ma rozbudowane niektóre działy administarcyjne do takiej wielkości jak w Krotoszynie. Czasem wystarczą dwie osoby znające się na rzeczy niż dziesięć, które niewiele zrobią.

10:13, 22.10.2024

xxxxxx

1 2

Szpital Jarocin: specjalista ds. kontrolingu, główny księgowy, kasa główna, księgowość podzielona na: wyceny (domyślam się wyceny procedur medycznych), koszty, oraz dwa inne poddziały księgowości.
Wystarczy chcieć szukać.

11:05, 22.10.2024

Do xxxDo xxx

3 0

I co z tego wynika? Ile osób zatrudnionych w pododziałach w Jarocinie? Ile osób zatrudnionych w Krotoszynie, mimo, że nie podzielony na działy?

12:58, 22.10.2024

xxxxxx

1 2

Takich danych na stronie szpitala w Jarocinie nie ma, proszę zadzwonić do prezesa i się dowiedzieć, tak samo w Krotoszynie. Nr tel dostępne są na stronach internetowych.

14:31, 22.10.2024

wwwwww

3 0

XXX wskoczyłam na stronę Jarocina i jest podział na koszty, kontroling itd. ale jeżeli policzyć maile do poszczególnych " działów" ( bo główna księgowa to nie dział ) to jest ich 6 i do tego mail do kontrolingu ma specjalista ds. kontrolingu ( JEDNOOSOBOWO nie jako dział ale bez budżetowania) i kierownik działu personalnego czyli prawdopodobnie jedna osoba pełni dwie funkcje ale to by trzeba sprawdzić u źródła i zweryfikować ile osób razem jest w księgowości i kontrolingu tam a ile w Krotoszynie i czy można to w ogóle porównywać.
Zamykam wątek.

18:17, 22.10.2024

Coo???Coo???

16 8

200-300zl za godzinę, za co ja się pytam? Za to traktowanie pacjenta a w szczególności na SORze, za siedzenie w dyżurce, za traktowanie pacjenta jak zło konieczne, za brak empatii, za okropne odzywki i komentarze...

23:28, 20.10.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MarekMarek

10 4

Masz z kimś problem to zgłoś oficjalną skargę, a nie oceniaj wszystkich jedną miarką.

09:22, 21.10.2024

KosKos

8 0

Coś się tutaj k. nie trzyma

07:45, 21.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bezradnabezradna

15 0

oto wyłania się czubek góry lodowej niesamowitej mianowicie niekompetencji dyrekcji i rady nadzorczej czy społecznej czy jak zwał to kolesiostwo,czy doczekamy się wniosku do prokuratury czy te bajki będziemy słyszeć co tydzień ze dyrektorka nie panuje nad szpitalem

08:12, 21.10.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Radny bezradnyRadny bezradny

5 0

Tu aż się prosi żeby nowi radni i ci którzy nie mają sobie nic do zarzucenia złożyli jakieś zawiadomienie do RIO, interwencji poselskiej itp. aby oczyścić atmosferę wokół radnych.
Może Marian Wosik skoro podejrzewa że szpital ma iść za bezcen w prywatne rączki.

17:32, 21.10.2024

gość gość

12 0

Skończy się na tym że w Krotoszynie nie będzie szpitala będziemy przekazywać naszych mieszkańców do ościennych powiatów gdzie szpitale funkcjonują .
Kto nadzorował tą całą sytuację , funkcjonowanie a wcześniej budowę szpitala . Kogo my mieszkańcy wybraliśmy do władz Miasta a przede wszystkim Powiatu ludzi którzy doprowadzają do tej sytuacji .

10:18, 21.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nikodem DyzmaNikodem Dyzma

9 0

Obejrzyjcie sobie Alternatywy 4 reż. Stanisław Bareja i Kariera Nikodema Dyzmy (wersja z Romanem Wilhelmim oraz wersja z Cezarym Pazurą). Wtedy zrozumiecie o co w tym wszystkim biega ;) Może niektórzy wzorowali się na tych filmach ? :)

13:05, 21.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

z Krotoszynaz Krotoszyna

8 1

Bo lekarzy pasjonatów to mieliście 50 lat temu.

16:17, 21.10.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JobJob

3 0

Co ty bredzisz..


raka pica i jozwiaka
......od lapowek boli *%#)!&

18:56, 21.10.2024

KontrolingKontroling

6 0

Szpital pada bo nie działał dział kontrolingu 🤣🤣 to po dyrekcja.
Szpital zawsze miał problemy finansowe (jak większość w całej Polsce) ale ktoś to zawsze kontrolował weryfikował i spinał, żądał sprawozdań mimo że takiego działu nie było.
Jeszcze chyba w czerwcu wszystko było cacy bo biegły zatwierdził sprawozdanie (i był to sukces jak kredyt w parabanku) to jakim cudem tak się posypało no chyba że zrobił na odwal się.

Odeszła poprzednia księgowa i przestało się spinać ???

18:51, 21.10.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz
Przeczytaj komentarz

No właśnie...No właśnie...

3 0

No właśnie... Kiedy odszedł poprzedni główny księgowy i od kiedy pani Bożejewicz objęła to stanowisko? Bo w każdym no może nie w każdym artykule było wspominane że problemy zaczęły się w 2023 roku. Nawet w tym jest informacja że jakieś tam zobowiązania ze 130 tys wzrosły do 7 mln i to właśnie w 2023.

22:34, 21.10.2024

NIKNIK

9 0

To co ostatnio czyta się o naszej lecznicy czy w innych mediach to poraża.
Najpierw było źle bo nie płacił NFZ, potem był zły rząd, następnie ksenofobiczni lekarze, a teraz dział kontrolingu.
To wszystko to jakieś tematy zastępcze i próba odwrócenia uwagi od tego że tym szpitalem nikt właściwie nie zarządza a o kontroli starostwa nie wspomnę (bo przecież po co wszystko zawsze było przedstawiane przez dyrekcję w pozytywnym świetle zero problemów).
Wszyscy co mogą patrzą z niego jak najwięcej dla siebie wyciągnąć a zarządzający tego nie chcą widzieć.
Tylko to są pieniądze publiczne z naszych podatków i ile można jak ktoś to w innych komentarzach wspomniał remontować coś co niedawno oddano do użytku, wstawiać kabiny bo brodziki nie odbierają wody itp. itd. bo z publicznej kasy to nikt się nie będzie czepiał.

Personel medyczny jest krytykowany za brak empatii i poszanowania pacjenta i traktowanie go jak zło konieczne. Mam nadzieję że to są tylko pojedyncze przypadki opisywane i czarne owce bo po tych wszystkich podwyżkach o których się tyle słyszy i ile teraz lekarze, pielęgniarki i inni medyczni zarabiają to powinni szanować pacjentów a nie byle odwalić pańszczyznę i na prywaciznę.

Jak wejdzie na kontrolę NIK i zamkną nam szpital to wszystkim się oczy otworzą ale może niektórzy potrzebują takiego wstrząsu żeby zacząć działać.

20:19, 21.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz
Przeczytaj komentarz

ErniErni

13 0

Najgorsze, że nie ma osoby, która mogłaby z tego bagna wyciągnąć szpital, są tylko ci, którzy do tej fatalnej sytuacji doprowadzili.

20:54, 21.10.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mieszkaniecmieszkaniec

9 0

Dokładnie.. Tyle ludzi siedzi, bierze kasę i takie straty? Ktoś chyba nadzoruje to, ktoś chyba pilnuje finansów
To nie jest strata kilka czy kilkanaście tysięcy
To jest strata wiele milionów!!!!
Panowie Starości.. co Wy na to??

00:59, 22.10.2024

Potrzebny zbawicielPotrzebny zbawiciel

3 1

Żeby wyciągnąć ten szpital z tego bagna to potrzebne są grube miliony. NFZ pieniędzy nie ma, szpitale lub oddziały się zamykają w całej Polsce, powiat pieniędzy nie ma, więc potrzebny Zbawiciel z grubym portfelem i to od zaraz.

22:56, 21.10.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mieszkaniecmieszkaniec

6 0

No i juz jest (zaraz będzie) Zbawiciel który przejmie odbudowaną placówkę i bedzie prowadził prywatny szpital. i bedzie się kręciło ale oczywiście za pieniążki

00:57, 22.10.2024

szczunszczun

5 0

Pytanie do władz powiatu : czy nastąpiło całkowite rozliczenie z generalnym wykonawcą za rozbudowę szpital ?, czy są w toku jakiekolwiek postępowania sądowe o zapłatę ,wzajemne roszczenia które będą miały wpływ na finanse / zadłużenie szpitala / ?

09:03, 22.10.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

niktnikt

6 0

nie nastąpiło, wykonawcy skarżą o nizapłacenie za wykonane roboty na somę 20 mln złotych,sprawa jest w sadzie już od 2 lat , oczywiście w starostwie nikt nic nie wie, nie widział i nie słyszał

09:30, 22.10.2024

beatabeata

13 0

panie szczotka może pan wyjaśni ludziom za co płacimy pani maj 25 tys pensji miesięcznie

09:31, 22.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KredycikKredycik

7 0

Plebs znowu dostał kawałek mięsa do szarpania - controlling sroling, brak farmaceuty itd. co to za tłumaczenia, czyje to zadanie???
Dyrektorki, kadr i nadzoru ze strony starostwa więc pociągnąć do odpowiedzialności !!!!
Kto sprawdzał czy wypełnia kontrakt, kto upomniał że wielokrotnie przedstawia wszystko w różowych okularach a potem jak za późno to wołanie o pomoc.
Kto zaciągnął kredyt i kto na to pozwolił żeby ponownie w tym samym w parabanku co Jakubek ( jak udowodnili to internauci na Facebooku) nie w banku tylko w instytucji która pewnie chętnie po upadłości przejmie budynki.
O tym cisza tylko controlling itd.

19:09, 22.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mydlenie oczuMydlenie oczu

2 0

Kontroling, budżetowanie co jeszcze wymyślą... Szukają kozła ofiarnego? Za sytuację szpitala odpowiada dyrektor i jego zastępcy. Maj zawaliła sprawę jeśli chodzi o finanse, a medyczny jeśli chodzi o wewnętrzny i farmaceutę. Jeśli nie mówiła prawdy radnym na spotkaniach to kolejna sprawa za którą powinny być konsekwencje. Tak samo medyczny za braki kadrowe. Te dwie osoby powinny się grubo tłumaczyć a w żadnym artykule nie ma słowa wyjaśnień medycznego. Ktoś z nim w ogóle rozmawiał, chciał wyjaśnień?

19:53, 22.10.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MedycznyMedyczny

1 0

Jaki medyczny? jak ktoś napisał tylko na papierze byle był.

20:15, 22.10.2024

CzytelnikCzytelnik

3 0

Z komentarzy jest kolejny pomysł na artykuł żeby rozwiać wątpliwości mieszkańców. Może warto się udać na rozmowę albo radni niech zwołają kolejną sesję.

20:03, 22.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AptekarzAptekarz

8 0

Podano że od pół roku trwają intensywne poszukiwania kierownika do apteki szpitalnej.
Faktycznie 21.05.2024 jest ogłoszenie na stronie SPZOZu, i tu mnie zastanawia czy od maja jedyny magister który pozostał nie miał urlopu nie mógł zachorować bo wówczas kto wydawał leki, kto je zamawiał????
Z marca wisi kolejne ogłoszenie o magistra farmacji.
Nikt się nie zgłosił na farmaceutę czy za duże wymagania????
Czy kadry nie powinny jeszcze umieścić ogłoszenia np. na pracuj.pl, olx, czy Facebooku i odświeżać takie ogłoszenia, zwrócić się do uczelni kształcących farmaceutów.
Czy dyrektorka nie powinna zgłosić tego problemu do starostwa prędzej a nie na ostatnią chwilę może radni uruchomili by jakieś swoje kontakty, czy zwróciła się do rady aptekarskiej czy jakoś tak.
Jeżeli nie to to nie jest intensywne poszukiwanie tylko kiepska polityka kadrowa,brak zastępowalności i czekanie na cud, a jeżeli tak to mamy duży problem bo zamykamy szpital a nie oddział.

20:09, 22.10.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz
Przeczytaj komentarz

Sz...Sz...

1 0

To nie dyrektorka powiadomiła o problemie apteki starostwo.

21:50, 25.10.2024

WWWWWW

5 0

W latach 90-tych było zbyt dużo lekarzy. Wtedy „elita” zawodowa optowała za ograniczeniami w przyjęcia na studia i blokowała specjalizację. Dzisiaj mamy tego skutki! Magistra farmacji może znajdą do grudnia jak położą na stół pensje powyżej 10000 netto. Z pewnością znajdą jeżeli zaproponują 15.

08:16, 23.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DrukarzDrukarz

10 0

Czytam Wasze komentaże i zastanawiam się dlaczego stanowisko dyrektora szpitala piastuje jeszcze Pani Maj.

12:00, 23.10.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AdamAdam

2 0

Bo jest protegowaną wsioków z PSLu?

15:43, 23.10.2024

Para-medicPara-medic

6 0

Przecież tu aż zalatuje jakimś wałem ito dość grubym, czy nikt ze starostwa tego imię widzi , że ktoś się tym wreszcie zainteresuje .Ptaszki już głośno śpiewają że kasa gdzieś wyparowała.Temat gorący nawet na targowisku , wystarczy posłuchać
Ale oczywiście nikt nie widział nic ani nie wiedział .... umywanie rączek raczej nic nie da , audyt zewnętrzny obnaży kompletny brak kompetencji , brak nadzoru , brak gospodarności . Mam pytanie kto to tak skutecznie kryje , że cała rada powiatu , którą wybraliśmy trzęsie się ze strachu

21:15, 23.10.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MiłkaMiłka

5 0

Audyt zewnętrzny nic nie obnaży, wskaże jedynie co zrobić " żeby sytuacja się poprawiła". Audytowi nie będzie zależało, a nawet to chyba nie jego zadanie żeby przeryć wszystko dogłębnie. Firmy robiące takie audyty wiedzą jak funkcjonują inne szpitale i na wzór tego będą szły w tą stronę. Jakby był dobry menager to sam by do tych wniosków doszedł, bez wydawania kasy na kolejny audyt.

09:12, 24.10.2024

ObserwatorObserwator

10 0

Miłka ma rację bo z tego co pamiętam gdzieś chyba padła wypowiedź Radara że
"audyt ma nie szukać dziur tylko ma się skupić na znalezieniu elementów dzięki którym można poprawić obecną sytuację".
Czytaj winowajców nie ma i nie będzie bo większość umoczona a audyt opłacony i wykaże co ma wykazać.
Prawdę pokaże wyłącznie kontrola niezależna NIK, RIO, NFZ itp.
A co do poprawy sytuacji czy szpital stara się o akredytację co daje korzyści finansowe???
Bo zdaje się że Ostrów, Jarocin, Pleszew mają !!!!!

17:28, 24.10.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ziomziom

0 0

może ktoś przypomni w jakich latach wybudował się radar na wsi

08:54, 25.10.2024

mieszkaniecmieszkaniec

3 0

..."Dwanaście ciężkich, szczerozłotych koron moją głowę zdobi... Już każdy powiedział to, co wiedział. Trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, A BĘDZIE NADAL TAK, JAK JEST..." K. Sienkiewicz. KOMU I ZA CO PŁACIMY z naszych podatków ? DLACZEGO MUSIMY ?

18:43, 27.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%