Zamknij

Reorganizacja Urzędu Miasta w Krotoszynie. Zmiany, zmiany, zmiany

10:21, 29.04.2025
Skomentuj

Nie ma już naczelników, a ich stołki zajęli dyrektorzy wydziałów. Powstało kilka nowych komórek, a cały wydział spraw obywatelskich zostanie przeniesiony do ratusza.

 

Burmistrz Natalia Robakowska w kwietniu zreorganizowała Urząd Miejski. Co się zmieniło?

Powstały duże wydziały, którymi zarządzają dyrektorzy. W ramach wydziałów wydzielono referaty, na czele których stoją kierownicy. Chodziło m.in. o to, aby podejmowanie decyzji nie było zależne od jednej osoby (naczelnika wydziału).

– Chcę decyzyjność i odpowiedzialność w każdym wydziale sprowadzić na niższe szczeble organizacyjne, stąd potrzeba wyodrębnienia referatów – wyjaśniła burmistrz Natalia Robakowska.

 

Przeprowadzka do ratusza

Wydział Administracji jest zarządzany przez sekretarz gminy Beatę Pospiech i składa się z referatów: obsługi urzędu, obsługi Rady Miejskiej oraz informatyki i spraw technicznych.

Wydział Spraw Obywatelskich rozszerzył zakres działalności. Obejmuje on sprawy, które już w nim były, tj. dowody osobiste i ewidencję ludności oraz sprawy przeniesione z innego wydziału – działalność gospodarczą i zezwolenia na sprzedaż alkoholi.

Ten wydział będzie przeniesiony w całości do ratusza po to, aby mieszkańcy mogli załatwić w jednym miejscu te wszystkie wnioski i zadania, które są z sobą powiązane. Przeprowadzka nastąpi do 1 lipca. Dyrektorem WSO jest Renata Pflantz, która jednocześnie jest kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego.

 

Finanse, rozwój i gospodarka

Wydział Finansów i Budżetu nadzoruje skarbnik Agnieszka Stachowiak, ale za jego organizację pracy odpowiada dyrektor Wioleta Kaźmierczak. Podzielony jest na 2 referaty: księgowości budżetowej oraz podatków i opłat lokalnych.

Za Wydział Oświaty i Spraw Społecznych odpowiada I zastępca burmistrza Cezary Grenda, a dyrektorem jest Arleta Chrobot. Nadzoruje placówki oświatowe, instytucje kultury i Krotoszyńskie Centrum Usług Społecznych.

Wydział Rozwoju podlegający bezpośrednio II zastępcy Sławomirowi Horyzie składa się z 3 referatów: inwestycji, gospodarki przestrzennej, planowania zamówień publicznych i funduszy zewnętrznych. W ostatnim referacie jest pracownik, który odpowiada za pozyskiwanie środków, monitorowanie programów, pilnowanie harmonogramów i informowanie innych o możliwościach pozyskania pieniędzy.

CZY ZMIANY ORGANIZACYJNE OZNACZAJĄ NOWE ETATY A MOŻE JEST MNIEJ PRACOWNIKÓW? O TYM PRZECZYTASZ W WYDANIU PAPIEROWYM Z DN. 28 KWIETNIA

(Sebastian Pośpiech)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(3)

frankfrank

3 2

Cytat "chcę decyzyjność i odpowiedzialność sprowadzić na niższe szczeble organizacyjne" ?! Jak się chciało być burmistrzem, to decyzyjność i odpowiedzialność powinno się brać na swoją klatę! A nie zrzucać ją na podległych pracowników, którzy wykonują przecież Pani polecenia.

11:28, 29.04.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JuhasJuhas

1 1

Ja wiedziałem że za SiO będzie źle i tak jest źle gorzej jak za PSL

11:30, 29.04.2025

goscgosc

2 0

w ratuszu jest winda????

13:03, 29.04.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkaniecMieszkaniec

0 0

Reorganizacja ma na celu lepsze efektywne zarządzanie komórką/referatem/działem oraz obniżenie wydatków funkcjonowania. Czy w związku z reorganizacją nastąpi redukcja/optymalizacja kosztów ?

14:48, 29.04.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%