Tworzenie wideo – niezależnie od jego przeznaczenia – wymaga zachowania określonych zasad. Nie jest ważne czy tworzysz teledysk, reklamę czy inny materiał, produkcja filmów oznacza między innymi przygotowanie merytoryczne i sprzętowe. Na co powinien zwrócić uwagę producent wideo? (Materiały partnera)
Jest kilka aspektów, które wpływają na skuteczność odbioru filmu – niezależnie czy mówimy o produkcjach dokumentalnych, fabularnych czy reklamowych. Jednak przed realizacją materiału, konieczne jest przemyślenie jego treści, fabuły czy myśli przewodniej.
Nie możesz realizować wideo bez określonej wizji. Produkcja filmów oparta jest zawsze na pomyśle, który ma trafić do wybranej grupy docelowej. W przypadku reklam, filmowcom powinno chodzić o wyeksponowanie produktu i pozostanie w pamięci widza. Z kolei tworząc teledysk z pewnością będziesz chciał zaimponować odbiorcom rozmachem, pomysłowością i ukazaniem motywu wizualnego do danego utworu.
Bez planu i pomysłu, nie ma szans na realizację dobrego filmu, nawet używając świetnego sprzętu i zatrudniając najlepszych fachowców. Profesjonalne agencje video, które np. tworzą reklamowe treści, zatrudniają szereg fachowców do opracowania takiego planu na wideo, które naprawdę wzbudzi w widzach zachwyt i wpłynie korzystnie na późniejszą konwersję.
Druga kwestia związana jest z samą realizacją. Nawet krótki film reklamowy wymaga przygotowanego zgodnie z zasadami scenariusza, profesjonalnego podejścia do kreacji, charakteryzacji czy wysokiej jakości zdjęć i montażu. Z tego względu przy produkcji wideo należy zwrócić uwagę na dobór operatorów, scenarzystów, montażystów i oczywiście aktorów (jeżeli takich przewiduje scenariusz).
Dobry pomysł musi być bowiem przeniesiony na ekran, a tylko wysokiej klasy specjaliści będą potrafili przekuć zamiary i oczekiwania w realny produkt. Pamiętaj, że współcześni odbiorcy zwracają uwagę na każdy detal filmów (również reklamowych), stąd warto kompleksowo podejść do przygotowania merytorycznego i kadrowego przy realizacji wideo.
Na koniec nie możemy zapomnieć o sprzęcie. Mówimy tu przede wszystkim o kamerach, ale dodatkowo konieczne są mikrofony i urządzenia komputerowe do postprodukcji. Jeżeli chodzi o kamery, to współczesne urządzenia powinny rejestrować obraz w jakości 4K, zapewniając odpowiedni balans bieli i profesjonalnie nasyconą kolorystykę. W przypadku mikrofonów, dźwięk powinien być pełny i wyraźny, aby odbiorcy nie musieli bardzo skupiać się przy jego słuchaniu.
Zwróć uwagę także na urządzenia komputerowe. Te mają sprawnie pracować na zaawansowanych programach do obróbki wideo i renderować filmy w wysokiej jakości przez stosunkowo niedługi czas. Zachowując wszystkie powyższe zasady, produkcja filmów (niezależnie od ich typu) będzie udana, a sam materiał stanie się kluczem do sukcesu i zostanie doceniony przez odbiorców.
Kompendium wiedzy o filmach reklamowych na stronie Krótkie Formy
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz