W ostatnich dniach niektórzy z klientów ZUS otrzymali maile zatytułowane „Składka” z informacją o błędnie opłaconych składkach. Korespondencja jest rzekomo nadawana przez kancelarię ZUS.
W stopce adresowej widnieje rozwinięcie gov.pl, którego Zakład Ubezpieczeń Społecznych nie używa. Każdy z maili ma załącznik z informacją o niby błędnie opłaconych składkach.
ZUS przypomina, że nie kieruje drogą mailową do swoich klientów informacji o rozliczeniach składkowych. Za pośrednictwem korespondencji elektronicznej nie są wysyłane żadne wezwania do zapłaty lub informacje o nadpłatach.
Drogą elektroniczną ZUS kontaktuje się tylko z tymi klientami, którzy posiadają konto na portalu Platformy Usług Elektronicznych i wybrali taką właśnie formę kontaktu. Mail, w takim przypadku, zawsze zawiera imię i nazwisko konkretnego pracownika ZUS.
ZUS ostrzega, by w żadnym przypadku nie odpowiadać na tego typu maile ani nie otwierać załączników. Korespondencja tego typu ma najczęściej na celu zainfekowanie komputera lub uzyskanie dostępu do danych, które zapisane są w jego pamięci.
Jeśli ktokolwiek z klientów ma wątpliwości co do nadawcy otrzymanej korespondencji, powinien skontaktować się z najbliższą placówką ZUS lub Centrum Obsługi Telefonicznej (tel. 22 560 16 00 lub adres mailowy cot@zus.pl).
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz