Istnieje stereotyp, że telefonia biznesowa przeznaczona jest tylko dla dużych korporacji z rozbudowanymi działami i setkami pracowników. Nie jest to jednak prawda. Wirtualna centrala jest równie przydatna dla małych firm. W końcu niezawodna komunikacja, bezpieczeństwo i wygoda są ważne dla każdej firmy.
Przyjrzyjmy się korzyściom płynącym z korzystania z telefonii wirtualnej dla małych firm.
Wybierając wirtualną centralę i planując migrację, należy zwrócić uwagę na to, czy jest ona wystarczająco zabezpieczona przed cyberatakami i innymi zagrożeniami.
Główne środki bezpieczeństwa dla niezawodnej telefonii wirtualnej obejmują:
Nowoczesne systemy wirtualnej telefonii pozwalają określić krąg pracowników, którzy będą mieli dostęp do wszystkich firmowych danych kontaktowych i komunikacyjnych oraz funkcjonalności:
Nieautoryzowanemu dostępowi zapobiega autoryzacja i uwierzytelnianie w wirtualnej centrali telefonicznej. Kontrola dostępupersoneludo centrali może być realizowana na podstawie takich kryteriów, jak:
Ważnym aspektem bezpieczeństwa danych jest pełna i terminowa edukacjapersonelu w zakresie korzystania i konfiguracji centrali wirtualnej. Pracownicy muszą być świadomi zagrożeń i mieć jasne rekomendacje, jak unikać ryzyka wycieku danych.
W razie awarii sieci lub serwerów firma musi mieć zapewnioną ciągłość działania. Solidny system telefonii biznesowej posiada gotowe rozwiązania, które pomogą w planowaniu działań w takim przypadku. Na przykład serwery zapasowe oraz automatyczne przekierowanie połączeń do zapasowych bezpiecznych numerów.
Wirtualna centrala może być zintegrowana z innymi narzędziami biznesowymi, takimi jak systemy CRM, poczta, messengery. Integracja może poprawić efektywność komunikacji i zarządzania firmą.
Przykładem udanego wykorzystania telefonii wirtualnej w małych firmach są case’y Ringostatu. Na przykład jeden studium przypadku pokazuje, jak system telefonii biznesowej zapewnił wysokiej jakości i niezawodną komunikację dla polskiego producenta i sprzedawcy wyrobów gumowych. Pomogło to uniknąć utraty klientów i zwiększyć wydajność pracy.
Migracja na wirtualną centralę to szansa dla małych firm na poprawę efektywności komunikacji. Ponieważ jest to naprawdę nowoczesny, bezpieczny i funkcjonalny sposób komunikacji. Planowanie migracji do wirtualnej centrali PBX wymaga przestrzegania rekomendacji dotyczących bezpieczeństwa, w tym wdrożenia odpowiednich procedur kontroli dostępu i edukacji personelu.