Zamknij

Dlaczego pozycjonowanie sklepów internetowych się opłaca?

. + 11:12, 10.12.2021 Aktualizacja: 11:20, 10.12.2021
Skomentuj

Korzyści, które może Ci przynieść pozycjonowanie sklepu internetowego

O klientów warto walczyć na bardzo wiele sposobów. Jednym z nich jest pozycjonowanie e-commerce. Na czym ono polega, od czego powinno się zacząć oraz czy się opłaca? A przede wszystkim dlaczego nie warto odkładać go na później?

Jedną z najbardziej oczywistych form reklamy w internecie są linki sponsorowane w ramach kampanii Google Ads. Można je uruchomić szybko i docierać z nimi do ściśle wyselekcjonowanych grup odbiorców. Jednak mają one swoje ograniczenia. Część użytkowników omija je wzrokiem. Inni z kolei mają zainstalowane w swoich przeglądarkach wtyczki służące do blokowania reklam. Do tych grup możesz dotrzeć wtedy, gdy Twoja strona jest widoczna w wynikach organicznych. I właśnie w tym pomoże Ci pozycjonowanie sklepów internetowych .

Warto przy tym zauważyć, że pozycjonowanie ecommerce w żadnym razie nie jest alternatywą lub zamiennikiem Google Ads. Przeciwnie, te dwie formy marketingu internetowego znakomicie współgrają i się uzupełniają. Stosując je obie, zyskujesz większy zasięg, a przy okazji możesz także stosować reklamy remarketingowe względem tych potencjalnych klientów, których wcześniej ściągnąłeś na stronę poprzez skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego.

Ile trwa pozycjonowanie sklepów internetowych?

W przeciwieństwie do wielu innych form promocji, pozycjonowanie e-commerce wymaga czasu. Owszem, sprawdzona agencja SEO, na przykład Widoczni, zrobi to szybciej, niż osoba zupełnie początkująca, ale nadal z jednej strony musi uważać, żeby z punktu widzenia algorytmów Google proces ten wyglądał na naturalny, a z drugiej pozycjonowanie ecommerce z samej swojej natury wymaga nieco czasu.

W praktyce pierwsze efekty pojawiają się zazwyczaj po kilku miesiącach, a te zadowalające – po około roku. Jednak o ile początkowo trzeba się pogodzić z opóźnionym zwrotem z inwestycji, to już w perspektywie długotrwałej działania SEO okazują się niezwykle opłacalne.

Warto zauważyć, iż pozycjonowanie sklepów opiera się na promowaniu tak zwanego długiego ogona wyszukiwań, a więc takie optymalizowania strony, żeby pojawiała się wysoko na wiele różnych słów kluczowych, często mocno doprecyzowanych, wpisywanych przez potencjalnych klientów, którzy mają już doprecyzowane oczekiwania. W ten sposób można sprowadzić internautów, którzy są już na zaawansowanym etapie procesu decyzyjnego.

Od czego zacząć?

Skoro już wspomnieliśmy o optymalizacji – na samym początku procesu pozycjonowania sklepu internetowego, agencja SEO (taka, jak Widoczni) zawsze wykonuje audyt witryny. Dzięki niemu poznawane są ewentualne problemy techniczne, braki, ale też mocne strony, z których warto już na starcie korzystać. Sprawdzana jest także aktualna widoczność w wyszukiwarce oraz profil linków przychodzących.

To dzięki audytowi seo można opracować sensowną strategię kolejnych działań, zarówno tych prowadzonych w obrębie struktury strony, jak i tych związanych z pozyskiwaniem linków – a to zawsze przynosi lepsze skutki, niż działania na oślep.

 

 

 

 

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%