O klientów warto walczyć na bardzo wiele sposobów. Jednym z nich jest pozycjonowanie e-commerce. Na czym ono polega, od czego powinno się zacząć oraz czy się opłaca? A przede wszystkim dlaczego nie warto odkładać go na później?
Jedną z najbardziej oczywistych form reklamy w internecie są linki sponsorowane w ramach kampanii Google Ads. Można je uruchomić szybko i docierać z nimi do ściśle wyselekcjonowanych grup odbiorców. Jednak mają one swoje ograniczenia. Część użytkowników omija je wzrokiem. Inni z kolei mają zainstalowane w swoich przeglądarkach wtyczki służące do blokowania reklam. Do tych grup możesz dotrzeć wtedy, gdy Twoja strona jest widoczna w wynikach organicznych. I właśnie w tym pomoże Ci pozycjonowanie sklepów internetowych .
Warto przy tym zauważyć, że pozycjonowanie ecommerce w żadnym razie nie jest alternatywą lub zamiennikiem Google Ads. Przeciwnie, te dwie formy marketingu internetowego znakomicie współgrają i się uzupełniają. Stosując je obie, zyskujesz większy zasięg, a przy okazji możesz także stosować reklamy remarketingowe względem tych potencjalnych klientów, których wcześniej ściągnąłeś na stronę poprzez skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego.
W przeciwieństwie do wielu innych form promocji, pozycjonowanie e-commerce wymaga czasu. Owszem, sprawdzona agencja SEO, na przykład Widoczni, zrobi to szybciej, niż osoba zupełnie początkująca, ale nadal z jednej strony musi uważać, żeby z punktu widzenia algorytmów Google proces ten wyglądał na naturalny, a z drugiej pozycjonowanie ecommerce z samej swojej natury wymaga nieco czasu.
W praktyce pierwsze efekty pojawiają się zazwyczaj po kilku miesiącach, a te zadowalające – po około roku. Jednak o ile początkowo trzeba się pogodzić z opóźnionym zwrotem z inwestycji, to już w perspektywie długotrwałej działania SEO okazują się niezwykle opłacalne.
Warto zauważyć, iż pozycjonowanie sklepów opiera się na promowaniu tak zwanego długiego ogona wyszukiwań, a więc takie optymalizowania strony, żeby pojawiała się wysoko na wiele różnych słów kluczowych, często mocno doprecyzowanych, wpisywanych przez potencjalnych klientów, którzy mają już doprecyzowane oczekiwania. W ten sposób można sprowadzić internautów, którzy są już na zaawansowanym etapie procesu decyzyjnego.
Skoro już wspomnieliśmy o optymalizacji – na samym początku procesu pozycjonowania sklepu internetowego, agencja SEO (taka, jak Widoczni) zawsze wykonuje audyt witryny. Dzięki niemu poznawane są ewentualne problemy techniczne, braki, ale też mocne strony, z których warto już na starcie korzystać. Sprawdzana jest także aktualna widoczność w wyszukiwarce oraz profil linków przychodzących.
To dzięki audytowi seo można opracować sensowną strategię kolejnych działań, zarówno tych prowadzonych w obrębie struktury strony, jak i tych związanych z pozyskiwaniem linków – a to zawsze przynosi lepsze skutki, niż działania na oślep.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz