Zamknij

Suma rzeczywistych wartości, czyli jakie produkty zoologiczne cieszą się uznaniem konsumentów

10:23, 12.08.2021 red. Aktualizacja: 10:26, 12.08.2021
Skomentuj

 

Przechadzając się po sklepach zoologicznych jedni czują rosnącą wraz z każdym przemierzanym działem ekscytację, inni łapią się za głowy, jeszcze inni czują się przytłoczeni nadmiarem informacji. Wszystko dlatego, że współczesny sklep zoologiczny bardziej przypomina rozrośnięty, pękający w szwach market niż dawny, przyjazny, prosty sklepik z wybranymi skrupulatnie przez sprzedawcę produktami.

Czy oznacza to, że w potężnych marketach dla zwierząt nie znajdziemy wartościowych produktów, zasługujących na uznanie? Znajdziemy, jednak z pewnością sprawi nam to niemałą trudność. Selekcja produktów, wybór tych naprawdę zasługujących na uwagę i umiejętnie polecanych za rzeczywiste wartości to największe atuty małych sklepików, które większość z nas dobrze pamięta. Jak się jednak okazuje, nie tylko ich, bowiem wychodząc naprzeciw oczekiwaniom coraz bardziej świadomych konsumentów, młode sklepy zoologiczne zmieniają obraz współczesnej sprzedaży artykułów zoologicznych. Dążą one do odwrócenia tendencji nasilających się niepokojąco trendów sprzedażowych „byle więcej, byle szybciej, byle taniej”, w kierunku idei promocji produktów premium – niszowych, świadomie wytwarzanych i naprawdę wartościowych.

Niechciane lustrzane odbicie, czyli sklepy zoologiczne na jedną modłę

Większość stacjonarnych sklepów zoologicznych to obecnie markety wielkopowierzchniowe, w których półki uginają się pod najrozmaitszymi artykułami dla zwierząt, z których większość jednak niewiele się od siebie różni. Co ciekawe, mimo wielobarwnych opakowań, dobrze kojarzonych nazw i wielu receptur karm, większość z nich stanowi własność tych samych potężnych koncernów, które w swej działalności stawiają wyłącznie na maksymalizację zysku. Podobnie w przypadku artykułów wyposażenia domu i ogrodu oraz dodatków, mających poprawić jakość funkcjonowania z psem lub kotem na co dzień – jakość ustępuje ilości, a zawyżona cena nijak nie odzwierciedla jakości.

Przyglądając się tym najbardziej znanym, można by uznać, że i współczesne sklepy zoologiczne online nie różnią się zbytnio od tych stacjonarnych, a jedyna wyraźnie dostrzegalna różnica to fakt przeniesienia działań sprzedażowych do sieci. Czy jednak tak jest naprawdę? Czy sklepy zoologiczne online podążają tym samym, utartym szlakiem, dając nam pozornie olbrzymi wybór produktów, jednocześnie nie dając nam go wcale?

Nowoczesne sklepy zoologiczne z przesłaniem – jak rynek ulega dobrej zmianie

Na szczęście, dla nas i naszych zwierząt powszechny trend marketyzacji sklepów zoologicznych nie dopadł wszystkich obecnych w sieci. Poświęcając chwilę, można bowiem dotrzeć do podmiotów, które podążają w innym kierunku, stawiając nie na ilość i maksymalizację zysku ze względu na realizację określonych norm sprzedażowych, ale na promocję jakości premium, za którą stoi wartościowa idea i rzecze doświadczonych ludzi ją budujących. Dzięki tym sklepom zoologicznym, przełamującym trend gorszej jakości, ale większej dostępności, na rynku zachodzą dobre zmiany.

Nowoczesne sklepy zoologiczne a wśród nich między innymi keko.pl, cieszący się rosnącym zaufaniem świadomych opiekunów zwierząt, dążą bowiem do realizacji ważnych założeń – przywrócenia wagi jakości produktu, idei tworzenia go w określonym celu oraz dawnej eksperckiej roli doradcy. Z kolei dostępne w nich artykuły dla zwierząt, powstające według określonych tradycją procesów produkcyjnych lub tworzone z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań technologicznych, naprawdę zasługują na miano „premium”, czyli produktów naprawdę wartych zakupu.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%