Zamknij

Jak nagradzać klientów wiernych jednemu fryzjerowi?

00:00, 30.10.2021 artykuł sponsorowany

Dzisiaj każdy chce poczuć się wyjątkowo. Bez względu na to, czy wybiera produkt w sklepie, czy może udaje się na wizytę do fryzjera w Gdańsku. Chcemy czuć się naprawdę ważną i docenianą personą. Kreują w nas to poczucie media społecznościowe, ale także często w ten sposób rekompensujemy sobie niedostatki w życiu prywatnym lub zawodowym. Bez względu na przyczyny, warto, byś jako usługodawca, potrafił odpowiednio wynagrodzić swoich klientów za lojalność. Taki prezent podniesie ich poczucie własnej wartości, a co za tym idzie – wzmocni przywiązanie do Twojej marki.

Co może być nagrodą?

Pomysłów może być wiele, jednak do najprostszych należą Twoje własne zabiegi oraz kosmetyki, które są dostępne w Twoim salonie fryzur. Jeśli zaś masz partnera biznesowego, z którym realizujesz promocję krzyżową – możecie zaoferować bony na usługi partnerskiej firmy. Pamiętaj jednak, że nagrody muszą być atrakcyjne dla klienta. Jeśli za 10 wizyt (gdzie po każdej z nich zostawia się ok. 150 zł) wręczymy dumnie odżywkę do włosów za 15 zł, może się okazać, że zostanie to źle odebrane.

Nagrody muszą wyróżniać naszego klienta, dlatego powinny mieć dla niego wysoką wartość. Nie oznacza to jednak, że musimy „dokładać do interesu”. Wystarczy, jeśli zaproponujesz zabieg fryzjerski, który standardowo kosztuje około 100 zł, ale dla Ciebie jest wydatkiem rzędu 30-40 zł. Klient poczuje się doceniony, a Ty nie odczujesz aż tak kosztów z tym związanych. Daje to też dodatkową korzyść dla Ciebie. Prezentując nowy dla klientki zabieg, przekonujesz ją do siebie i sprawiasz, że być może w przyszłości wykona usługę w standardowej cenie.

Kolejnym dobrym pomysłem są karty podarunkowe. Sprawiają, że nie tylko nagradzamy wiernego klienta, ale i potencjalnie zyskujemy nowego odbiorcę. Jeśli obdarowany podzieli się prezentem z bliską mu osobą, my zyskamy możliwość prezentacji swojej oferty kolejnemu zainteresowanemu. Jest to więc prosty sposób, by przekonać do siebie następne osoby.

Co bardziej kreatywni przedsiębiorcy mogą postawić na cały program lojalnościowy, w którym każdemu konkretnemu wydatkowi przypisujemy odpowiednią ilość punktów. Można także przyznawać je tylko za wybrane zabiegi lub promować zwiększoną punktacją te mniej popularne. Za osiągnięcie kolejnych pułapów punktowych klienci otrzymują coraz bardziej atrakcyjne nagrody. Możemy tu zacząć od najtańszych zabiegów lub kosmetyków i stopniowo nagradzać droższymi. Należy jednak dokładnie przeliczyć, ile klient zostawi w naszej kasie, zanim otrzyma nagrodę, by nie uzyskać tu bilansu ujemnego. Najlepiej sprawdza się tu przelicznik, według którego otrzymany prezent powinien kosztować nas 10% tego, co dotychczasowymi płatnościami wpłacił klient. 20 strzyżeń po 100 zł daje więc 2000 zł, a nasza nagroda będzie warta 200 zł.

Podsumowanie

Sposobów na nagrody klientów jest wiele. Wówczas oni docenią Twoje zaangażowanie i pozostaną związani z Twoim salonem fryzjerskim na dłużej. Część z nich na pewno pozostawi pozytywne oceny i opinie w Internecie, które pozytywnie wpłyną na Twoje notowania – nie tylko w Google, ale także w rankingach internetowych, jak np. Orły Fryzjerstwa.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%