Zamknij

Obwodnica Krotoszyna i Zdun. Wiemy, którędy będzie przebiegała trasa

14:03, 19.01.2024 Aktualizacja: 14:04, 19.01.2024
Skomentuj ZDJĘCIE POGLĄDOWE - fot. Pixabay ZDJĘCIE POGLĄDOWE - fot. Pixabay

Został wykonany kolejny krok w kierunku realizacji obwodnicy Krotoszyna, Zdun i Cieszkowa na drodze krajowej nr 15.

 

Do Urzędu Miasta i Gminy w Krotoszynie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożyła wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

 

Zaczyna się koło Guzowic

Po analizie wskazano najkorzystniejszy wariant przebiegu obwodnicy Krotoszyna, Zdun i Cieszkowa. Początek inwestycji znajduje się na południe od wsi Guzowice (gm. Cieszków, woj. dolnośląskie). Obwodnica zmierza w kierunku północnym, gdzie przecina drogę powiatową nr 1414D.

– W tym miejscu zaprojektowane zostało skrzyżowanie umożliwiające zjazd z obwodnicy zarówno na drogę powiatową jak i na stary ślad drogi krajowej nr 15 – wyjaśnia Marcin Kucharczak, zastępca naczelnika wydziału zamówień publicznych w GDDKiA.

 

Jak omija Cieszków i Zduny?

Dalej obwodnica biegnie w kierunku północnym omijając Cieszków oraz Zduny po stronie zachodniej. W rejonie Zdun zostało zaprojektowane skrzyżowanie z drogą powiatową, która prowadzi ze Zdun do Baszkowa. Powyższe skrzyżowanie odsunięto na zachód od linii energetycznej wysokiego napięcia, aby zachować funkcjonowanie ul. Przemysłowej oraz oczyszczalni ścieków przy drodze gminnej.

 

Przez Konarzew…

Następnie obwodnica zmienia swój bieg w stronę północno-zachodnią wchodząc tym samym na krótkim odcinku na obszar Natura 2000, ale omijając po stronie zachodniej tereny zabudowane Konarzewa. W Konarzewie na przecięciu z drogą powiatową 5500P zaprojektowano skrzyżowanie. Dalej trasa prowadzi wiaduktem nad linią kolejową nr 14 Łódź Kaliska-Tuplice i pomiędzy Krotoszynem a Lutogniewem, gdzie na przecięciu z drogi krajowej nr 36 powstanie skrzyżowanie.

W dalszej kolejności trasa mija od wschodu Wróżewy i od zachodu Bożacin, przecinając linię kolejową nr 281 Oleśnica-Chojnice. Następnie włącza się poprzez skrzyżowanie do istniejącej drogi krajowej nr 15.

Warto dodać, że dojazd do nieruchomości zlokalizowane wzdłuż obwodnicy zostanie zapewniony poprzez istniejące drogi uzupełnione o nowo projektowane drogi dojazdowe

 

Kiedy powstanie?

Długość projektowanej trasy wynosi 17,2 km. Wydana przez krotoszyński urząd decyzja ostatecznie zatwierdzi przebieg drogi. Pozwoli też na ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji w systemie „Projektuj i buduj”.

– Dzięki budowie obwodnicy nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w mieście. Ponadto inwestycja poprawi warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego – przekonuje M. Kucharczak.

Nasza obwodnica jest w jedną z ośmiu obwodnic wielkopolskich miast ujętych w rządowym Programie budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030.  Pięć z nich, w tym obwodnica Koźmina, znajduje się w realizacji. Podpisano już umowy z wykonawcami na projekt i budowę. Obwodnica Koźmina w ciągu krajowej „piętnastki” będzie miała długość ok. 5,9 km i ma zostać oddana do użytku w II połowie 2025 r. Budowa obwodnicy Krotoszyna, Zdun i Cieszkowa będzie zakończona ok. 2028 r.

 

(Sebastian Pośpiech)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(10)

jajojajo

5 17

w drugiej wiadomości piszecie ze Krotoszyn się wyludnia (a Ciuszków i Zdany to dopiero ) kto ta obwodnice utrzyma -tych dwóch czy trzech emerytów

15:21, 19.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniecmieszkaniec

16 1

Super lepiej późno niż wcale

15:29, 19.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OloOlo

9 0

To bedzie obwodnica północ południe a co z kierunkiem wschód zachód

16:11, 19.01.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

drogowiec drogowiec

2 0

a to jakoś tam będzie

16:15, 19.01.2024

JunekJunek

7 0

Nie można mieć wszystkiego od razu hehe ciesz się że jest z południa na północ

16:19, 19.01.2024

X-Men X-Men

10 3

Zanim cokolwiek powstanie to minie kolejne 20lat

18:27, 19.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kkkk

6 0

Zdęcie ilustracyjne robi wrażenie. niestety nie obrazuje rzeczywistości. Może lepiej jakiś plan.

21:33, 19.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KaricKaric

7 2

Tempo tej inwestycji aż poraża. Niech się w końcu za to biorą, bo nie idzie przejechać przez miasto i w dodatku remontują główne drogi. To chyba nie ta kolejność działania.

11:49, 20.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JunekJunek

6 1

Od 5 lat remontują Sienkiewicza i Mickiewicza,a od początku robut nie widać,

15:08, 20.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

arar

7 1

Miasto z powiatem niech się bierze za przebudowę/zmianę organizacji ruchu na skrzyżowaniu Ceglarska-Ogrodowskiego. Na Ceglarskiej powstaje kolejne osiedle bloków a skrzyżowanie już teraz korkuje połowę miasta. Za chwilę ten sam problem będzie na Bolewskiego.
...budowane są drogi we wsiach, po których przejeżdża jeden samochód na godzinę!

22:22, 20.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

a-za-z

7 2

Krotoszyn korkuje się nie przez tranzyt tylko przez ruch lokalny,kiedys ludzie mieszkali w mieście i wszędzie dochodzili pieszo bo mieli blisko teraz pobudowali się 5-10 km od miast i zac zol się problem - muszą posiadać minimum 2 samochody bo każdy jedzie na inna godzinę do pracy ,dzieci trzeba tez zawozić do szkoły ale historia kołem się toczy jak wyszli poza miasto tak za jakiś czas wrócą to tylko kwestia czasu

09:51, 21.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

--

1 1

a duże firmy transportowe tez są przy dk15 i 36

11:00, 21.01.2024

OlloyOlloy

5 0

Za chwilę się okaże, że pieniędzy ni ma i nie będzie 🤣

20:15, 22.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%