Na krotoszyńskiej stacji kolejowej sprawnie postępują prace związane z modernizacją peronu pierwszego.
Ekipa wykonawcy robót, firma GÓR-TOR, rozebrała już całą nawierzchnię starej platformy, a od strony dworca rozkopano krawędź peronu. Przygotowano fundamenty pod żelbetonowe prefabrykaty, które utworzą ścianę nowego peronu. To na niej będą oparte płyty, z których będziemy wsiadać do pociągów.
Pierwsze ścianki są już montowane przez pracowników, dzięki czemu widoczna jest różnica między nową konstrukcją a starą. Jednym z podstawowych założeń modernizacji peronu jest jego podwyższenie, co przełoży się na większy komfort podczas wchodzenia i wychodzenia ze składów. Nowa nawierzchnia będzie dostosowana do większości pociągów, tworząc z nimi jednolity poziom. Osoby starsze i z trudnościami w poruszaniu się nie będą już musiały męczyć się z pokonywaniem jakichkolwiek stopni.
Inwestycja warta ok. 6 mln zł netto realizowana jest w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”. Prowadzone od początku tego roku prace mają zakończyć się w drugiej połowie roku. Po wykończeniu peronu nr 1 robotnicy przeniosą się na drugi, który także zostanie zmodernizowany.
Równolegle do tych prac toczą się także roboty związane z wymianą nawierzchni torowej na stacji. Firma ZRK-DOM z podwykonawcami rozebrała już kilka torów zlokalizowanych przy peronie oraz w jego pobliżu. Sukcesywnie będą one wymieniane na nowe. Jeden z torów przy dworcu, będący krótką bocznicą (na której swego czasu stała u nas lokomotywa – pług odśnieżny), został jednak trwale zlikwidowany.
kolejorz12:50, 26.01.2025
W końcu dworzec będzie wyglądał na miarę XXI wieku. Jeszcze tylko postarajmy się o połączenie do Poznania w godzinach 8-9 i będzie git. Nowy rozkład jazdy od połowy grudnia jest naprawdę spoko i oby trwał jak najdłużej bo ilość uruchomionych połączeń do Wrocławia, Leszna, Ostrowa i dalej na Łódź/Warszawę jest zadowalająca.
tez Kolejarz 15:39, 26.01.2025
Okej do poznania w dni robocze ten 10 z minutami okej (narzazie z krótka do Jarocina jedziemy za 5 zeta )ale problem w sobotę i niedziele -moze miasto uruchomi mzk do Jarocina
Qwert19:44, 26.01.2025
To jest pociąg do Gniezna
tez kolejarz09:21, 27.01.2025
do Qwerty tak do Gniezna ale przesiądziesz się w Jarocinie zaraz masz icka do Poznania a ostatecznie możesz się przesiąść we Września do poznania więc nie dramatyzuj
Mieszkaniec17:01, 26.01.2025
Skoro linia z Krotoszyna do Jarocina przez Koźmin jest wyremontowana i już przejezdna w 100% a pociagi podobno osiągają do nawet 140kmh to nie lepiej uruchomić pociagi ? Wiadomo ze szlak z Oleśnicy do Jarocina jest bardzo dobry w kontekście przewozow towarowych bo łączy Dolny Śląsk z Pomorzem przez Wielkopolskę ale przewozy pasażerskie też powinny funkcjonować. Wiadomo że trasa Poznań - Wroclaw przez Leszno jest szybsza bo nawet pociagi osiągają do 160 kmh ale czy nie lepiej pomyśleć także o naszym miescie? Kiedyś nie było w ogóle Intercity w Krotoszynie a teraz już są 3 połączenia więc jak widać ludzie wysiadają i wsiadają na naszej stacji. Jak pokazują dane UTK z roku na rok coraz więcej przybywa pasażerów na kolei a koleje wielkopolskie też odnotowują od 5 lat przyrost więc kolej to przyszłościowy środek transportu (aczkolwiek nie idealny bo nie dojedziesz od drzwi do drzwi ale dane mowia same za siebie) zrodla:
1. https://koleje-wielkopolskie.com.pl/2024-rok-z-rekordowa-liczba-przewiezionych-podroznych/
2. https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/jak-i-dlaczego-zmienila-sie-liczba-pasazerow-na-kolei-121773.html
3. https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-intercity-liczba-pasazerow-w-2024-r-o-15-wieksza-121804.html
Można przyjąć nawet hipotezę że gdyby uruchomiono choćby przez jeden rozklad jazdy PKP w roku połączenia IC dalekobiezne nad morze (Szczecin, Kołobrzeg, Trójmiasto) lub do Krakowa albo Żywca, Rzeszowa to frekwencja na naszej stacji nie byłaby jakaś tragiczna. Do Leszna z Ostrowa też pociagi KW jeżdżą i nie widać jakiegoś mega oblężenia w tych szynobusach a jednak pociagi jeżdżą codziennie.
a23:48, 26.01.2025
Nikłe szanse na tej linii - formalnie nie jest przewidziana do przewozów dalekobieżnych
b09:16, 27.01.2025
do a Ic tak zrobiło ukłon mieszkańcom Krotoszyna ze jadą 3 ic ale to jest kosztem pasazerow Wroclawiawarszawy Łodzi itd którzy muszą nadrabiać czasowo (trasa z Wrocka do Warszawy jest krótsza w kilometrach przez twarogowe,odolanow.Co do poznania to jak nie będzie w godzinach 9-11pociaguw sobotę czy niedziele to przyłączam się tez co pisze tez kolejarz.
drużnik13:18, 27.01.2025
Polregio (PR) mogłoby uruchomić pociagi na trasie Poznań - Wrocław oraz Wrocław - Poznań przez Olesnicę, Krotoszyn, Jarocin, Środę Wlkp. ale z drugiej strony KOLEJE DOLNOŚLĄSKIE jak widać potrafią uruchomić połączenia z Krotoszyna do Wrocławia w liczbie 7 i nie stanowi to jakiegoś problemu natomiast liczba pociągów z KW do Poznania w liczbie 4 to jest śmiech na sali. Skoro uruchomiono IC I ich nie wycofują póki co to znaczy że ludzie jeżdżą. To samo tyczy się KW , jak uruchomią pociagi KW w przedziale godzinowym 8-14 to też chętni się znajdą.
Qwert16:09, 27.01.2025
Za pociągi Kolei Dolnośląskich do Krotoszyna od granicy województwa lub od Milicza płaci urząd Marszałkowski w Poznaniu.
Qwert19:42, 26.01.2025
1 0
No jak taki rozkład jazdy do Poznania Cię zadawala to ...
do Qwert20:19, 26.01.2025
1 0
Koledze chodziło o to że połączenia kolejowe do wszystkich wymienionych miast są ok poza Poznaniem, fakt mogliby poszerzyć liczbę połączeń do stolicy Wielkopolski bo te 4 na dobę to jakaś kpina ale nie żądajmy zbyt wiele, jak uruchomiliby choćby o tej 8-9 rano i jeszcze jakieś 2 w okolicach 12-15 to byłoby ok, mieszkancy mogą pisać wnioski do UMWW ale to władze lokalne powinny też lobbowac za tymi polaczeniami aby głos mieszkańców był wsparty