Znamy konkrety dotyczące remontu trzech dróg krajowych w Krotoszynie. Po zakończeniu ulice Sienkiewicza i Kobylińska staną się jednokierunkowe.
1 sierpnia zostało podpisane porozumienie, które rozpoczyna proces udrożnienia ruchu w centrum Krotoszyna. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - Region Poznań, Powiat Krotoszyński i Miasto i Gmina Krotoszyn w tym celu połączyły siły.
Zaczną od Kobylińskiej k. targu
Pierwsza część inwestycji obejmie przebudowę powiatowej ul. Kobylińskiej na odcinku od skrzyżowania przy markecie Netto koło Targowiska Miejskiego i wzdłuż Galerii Mozaika do sygnalizacji świetlnej.
Zmodernizowana zostanie również ul. Mickiewicza od skrzyżowania z Kobylińską do wjazdu na teren supermarketu Kaufland. Z kolei remont ul. Sienkiewicza obejmie fragment od sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z ul. Mickiewicza do skrzyżowania Piastowskiej i Kobylińskiej ze światłami (koło Poczty Polskiej). Najpierw będą zrobione kanalizacja sanitarna i deszczowa i sieć wodociągowa, a następnie poszerzone jezdnie i nowe chodniki. Powstaną także ścieżki pieszo-rowerowe.
– Już tylko sam zakres drogowy prac (bez infrastruktury podziemnej - red.) zostanie wykonany na dalszym odcinku ul. Sienkiewicza, czyli od świateł koło Poczty do ul. Kołłątaja – informuje Michał Kurek, dyrektor wydziału gospodarki komunalnej w Urzędzie Miejskim w Krotoszynie.
Gdzie ruch jednokierunkowy?
Duże zmiany będą wprowadzone na ul. Sienkiewicza i Kobylińskiej. Obie staną się jednokierunkowymi. Sienkiewicza począwszy od sygnalizacji świetlnej przy Poczcie w stronę świateł przy skrzyżowaniu z ul. Mickiewicza. Natomiast ruch jednokierunkowy na Kobylińskiej będzie przebiegał od Netto do skrzyżowania Kobylińska - Zamkowy Folwark – Zacisze.
Czekając na obwodnicę
Za dokumentację i przetarg odpowiada GDDKiA. Realizacja inwestycji odbędzie się z podziałem zadań między nią a samorządami krotoszyńskimi. Obecnie trwają uzgodnienia, nie ma jeszcze pozwolenia na budowę. Prace raczej nie ruszą w tym roku, wcześniej musi być przeprowadzony cały przetarg na wykonawstwo zadania.
– Realizacja przewidziana jest w cyklu dwuletnim na lata 2026 i 2027 – mówi M. Kurek.
To wszystko ma usprawnić ruch w Krotoszynie. Jak słusznie zauważają mieszkańcy, bez obwodnicy nie nastąpi prawdziwe udrożnienie zakorkowanych dróg krajowych, które obserwujemy nie tylko w godzinach szczytu. To jednak temat na oddzielny artykuł. Wcześniej od obwodnicy powstanie kolejny etap remontu ul. Mickiewicza - od Kauflandu do ronda 600-lecia i dalej od tego ronda do wyremontowanej ul. Witosa.
2 0
O obwodnicy możemy więc zapomnieć, no i mieszkańcy bloków przy Kobylińskiej będą zachwyceni, że im się pod oknami droga krajowa z tirami zrobi.
2 0
Czy taki manewr cokolwiek odkorkuje zobaczymy.
Ale jak przy targowisku nie postawią jakiś ekranów dźwiękochłonnych i ograniczenia prędkości to mieszkańcy punktowców okien nie otworzą ale o tym pewnie nikt nie pomyśli.
Już teraz jak auta przelecą rano po studzienkach to cały blok na nogach a co dopiero tiry.
No i tylko czekać jak ściany będą pękać jak na Mickiewicza.