Zamknij

Franczyza cukierni: czy to się opłaca? - Orły Cukiernictwa

14:23, 24.08.2020 | materiały partnera

Moda na franczyzę przyszła do nas ze Stanów Zjednoczonych. To tam całe szeregi przedsiębiorców korzystają z jej dobrodziejstw, budując w ten sposób swoje biznesy. Ze względu na ilość firm, które pracują w tym trybie, systemu franczyzowe zza wielkiej wody są bardzo korzystne dla właścicieli cukierni. W Poznaniu, Rzeszowie czy Krakowie ta wizja nie musi być aż tak kolorowa i optymistyczna. Jakie są zalety i wady tego systemu, i czy można inaczej wypromować cukiernię?

Zalety franczyzy cukierni

Największym plusem prowadzenia firmy pod skrzydłami wielkiej marki jest poczucie bezpieczeństwa i pewności, że wiemy dokąd ten statek zmierza. Cały plan rozwoju naszej cukierni dostaniemy od franczyzodawcy. Nie musimy się też martwić o reklamę, wizytówki, jak rozplanować wystrój lokalu. Większość przepisów również zostanie nam dostarczona, a może nawet w ogóle nie będziemy musieli brać udziału w wyrobie ciast i tartaletek (zależy od sieci franczyzowej). Przedsiębiorca zostaje poprowadzony za rączkę do sukcesu swojej firmy. Pomoc w tak wielu kwestiach organizacyjnych jest bardzo kusząca.

Gdzie są te wady?

Na papierze wszystko wygląda pięknie, ale nie zapominajmy, że to my poniesiemy koszty wszelkich zmian. Dołączenie do sieci franczyzowej kosztuje o wiele więcej niż samo wpisowe. Zapłacimy za projektanta wnętrz, wymianę szyldu, dostosowanie lokalu do wizji wielkiej marki oraz… za niepowodzenie całego planu. Sieć nie może nam przecież zagwarantować sukcesu. Może miejscowość jest zbyt mała albo produkty nie wpasowują się w gusta lokalnej społeczności. To my poniesiemy koszty ewentualnej porażki, ponieważ sieć daje nam tylko podręcznik do nauki, a nie odpowiedzi do testu. Czy można więc wspiąć się po innej drabinie sukcesu?

Plebiscyt branżowy Orły

Dla cukierni, które przynajmniej kilka miesięcy istnieją na rynku, dedykowany jest plebiscyt Orły Cukiernictwa. Zgłoszenia dokonamy przez stronę główną organizatora (https://www.orlycukiernictwa.pl/), a za uczestnictwo nie zapłacimy nawet złotówki. W ramach plebiscytu nasza firma zostanie w Internecie przeskanowana na obecność i jakość ocen z portali typu Ceneo, Facebook, TripAdvisor, Zumi, itp. Zebrane przez automatyczne oprogramowanie komputerowe dane zostają podstawione do wzoru na średnią ważoną. Laureaci muszą uzyskać w wyniku działania co najmniej 8 punktów na 10 możliwych. Ich dane trafiają na stronę zestawienia do podstrony miasta, w którym sprzedają swoje wypieki. Zwycięzcy mają tez możliwość zamówienia zestawu marketingowego (m.in. tabliczka ze szkła akrylowego na ścianę czy list gratulacyjny), które mogą umieścić w swoim lokalu jako potwierdzenie zaufania, przyznanego im przez klientów cukierni.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop